29 Ağustos 2014 Cuma

Kriyoterapi ile Siğil Dondurma İşlemi


Herkese kocaman günaydın,

Bu haftada burada bitiyor, günler oldukça hızlı geçiyor değil mi? Yaz bitti bile !!
Bugün sizlere son günlerde muzdarip olduğum bir sorundan bahsedeceğim. Siğil !!!

Geçtiğimiz 2 yıl önce bir ayakkabıcıdan acil bir babet almamla başladı her şey!! Kutuda sıfır ayakkabı kalmamıştı ve benimde oradan hemen bir babet alıp fuara gitmem gerekiyordu. Keşke zamanım varken gidip doğru düzgün bir ayakkabı alsaydım bunların hiç biri olmayacaktı…
Neyse orada herkesin denediği ayakkabıyı almak zorunda kaldım ve o günden sonra sağ baş parmağımın yanında bir siğil çıktı.. Çok üstelemedim kendinden geçer diye ama zamanla büyüdü ve ben rahat durmayıp onunla çok oynadım kestim biçtim kendimce ameliyat yaptım J
Kriyoterapi ile siğil yakma
Sonuç şimdi elimde de çıktı !! Ve doğruca doktora gittim…taaa ilk zaman yapmam gereken şeyi yaptım yani.. Verrutol diye soyucu bir asidik krem kullandığımı ancak bebek düşündüğümüz için başka bir tedavi yöntemi olup olmayacağını sordum. Doktorda bebek düşünen yada hamilelerde en kolay yöntemin kriyoterapi olduğunu söyledi ve ertesi güne randevu verdi.
Kriyoterapi, dondurma, kar ya da soğuk tedavisi olarak da bilinmektedir. Azot gazı püskürtülerek siğil dondurulur ancak bu derece -190C’leri bulduğu için aslında yakmadır. Azot gazından başka katı karbondioksit, kuru buz, florokarbon ve nitrözoksit gibi kriyojen maddelerde kullanılır.

Ben Çamlıca Erdem Hastanesi’nde seansına 50 TL vererek yaptırdım, burası kriyo gazı olarak sıvı azot kullanıyor.
Ağrı eşiğim oldukça düşük olduğu için bir daha ki sefere lokal anestezi kremi olan EMLA’yı sürüp gideceğim çünkü bir an acıdan bayılacağım sandım!!!
Ayağım da acıdı ama elimin tırnak arasına yakın yerindeki deri daha ince olduğundan çok acıdı !!

Herhangi bir yan etkisi var mıdır? 
Kriyoterapi sonrası en önemli yan etki, uygulama bölgesinde ağrı, şişlik ve sıvı toplanmasıdır. Bu nedenle hastalara uygulamadan hemen sonra ağrı kesiciler önerilebilir. Uygulama bölgesinde iyileşme tamamlandıktan sonra deride renk açılması veya koyulaşma meydana gelebilmektedir.  

Ne kadar zamanda sonuç alınmaktadır?
Sonuç alınma süresi lezyonun yerine, derinliğine ve büyüklüğüne göre değişir. Mesela ayak altındaki siğillerde tedavi için 5-6 seans gerekirken, el, yüz ve genital bölge gibi alanlarda 2-3 seansta lezyon iyileşebilmektedir. (Kaynak)
Sizler için youtube’dan bir video buldum.
Unutmayın bazı siğiller kendiliğinden geçer, bazıları ise yayılma eğilimi gösterirler. Bu tedavi ile virüsler tamamen ölür ancak vücudun başka yerlerine taşınmış olan virüs uygun şartlarda, örneğin bağışıklık sisteminin zayıfladığı anlarda tekrar çıkabilir !!

 Vücudunuzda siğil varsa zaman kaybetmeden hemen bir cildiye uzmanına görünün.
Sağlıkla kalın J

80 yorum :

  1. geçmiş olsun güzellik
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Havvacan :))
      sana da kocaman mutlu hafta sonları :***

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun... Çocukkken bende de çok vardı. Ama nasıl geçtiğini hatırlamıyorum. Elimin neredeyse her yerini kaplamış gibiydi. Ama ben doktora gitmedim. Sonra kızımda oldu. Onu doktora götürdüm. Yakılması lazım dedi. Kızım izin vermedi. O da geçti. Sanırım bizim siiller kendiliğinden geçen cinstenmiş...
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte sizin virüslerin türü iyi huyluymuş :) çocuklarda olanlar genelde geçiyormuş ama yinede geçmiş olsun bir daha tekrarlamasın inşallah :***

      Sil
  3. Geçmiş olsun ya.
    Peki kaç seyansta bitiyormuş siğil, bu da ders olsun artık öyle alma :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. el ve ayak için 1-2 diyorlar ama ben 3-4 kere giderim gibi çünkü oynamadan duramıyorum :) illaa deşicem bir şeylerle :((

      Sil
  4. geçmişler olsun hazelcim, keşke oynamadan doğrudan doktora gitseydin.. neyse umarım son bulur.. çok öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah :)) artık huylandım başka bire sıçramaz inşallah :(

      Sil
  5. Geçmiş olsun,siğil zaten acır,bu işlem ne kadar can yakar düşünemiyorum bile :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ahhh canlı canlı yaktılar resmen :)) çok teşekkürler, mutlu hafta sonları :*

      Sil
  6. Bende de aynı sorun vardı.ayaklarımın altına yayılmaya baslamstı.ben göztepe devlet hastanesinde hiç para vermeden yaptırdım.geçmıs olsun benim ki gecti umarım senibkilerde gecer cabucak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa geçmiş olsun :(
      Burada ümraniye devlet hastanesi biz uğraşamayız özele gidin diyormuş o yüzden direk özel hastaneye gittim !!

      Sil
  7. Merhaba benim de oğlumda vardı bu kış gittik galiba 4 seansta hallettik hiç krem sürmedik doktorumuz mükemmeldi ayağın dondurma yiyecek şimdi dedi şimdi eskisinden de yumuşak üzülme hiç iz bile kalmıyor Hazelciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmiş olsun size de ... kaç yaşında oğlunuz hiç ağlamadı mı :)) ben bir ara ağlayacaktım :)))
      iz kalsa da olur çok önemli değil benim için geçsin yeter ki :(

      Sil
  8. geçmiş olsun.
    benim de seneler önce ayağımın altında çıkmıştı.
    acıbadem hastanesin de tek seans da dondurarak halletmişlerdi.
    daha sonrasın da hiçbir sorun yaşamadım daha da çıkmadı şükür.
    bir an önce geçmesi dilegiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...
      ayak altında çıkanlar için vücudun ağırlığı sebebiyle çıkıyor diyorlar bulaşıcı da olmuyormuş ama gitmesi iyi olmuş tabi :)

      Sil
  9. Geçmiş olsun boncuk gözlüm :(
    Siğil tedavi olmadan geçmiyo arkadaşımda vardı o da ameliyatlar yapmıştı senin gibi :)
    Tedaviyle kurtuluyosun neyseki
    Hep dikkatsizlik ya da acele işten kötü bişey olur ya zaten dikkat et kendine :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacan çok sağ ol tatlım :)
      Aynen bulaşıcı olması kötü oldu huylandım iyice :((

      Sil
  10. Hazelciğim geçmiş olsun. Siğile neden olan virüs vücuda girdikten sonra kurtuluş yok. Bağışıklık sistemin zayıf düştüğünde tekrar çıkabilir. Antibiyotik ilaç kullanılan dönemlerde de çıkabilir. İnşallah bir daha çıkmaz. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi Nermin ablacım :(( tekrar etme olasılığı var o yüzden iyi beslenme ile bağışıklık sistemini güçlü tutmak gerekiyor !!
      İnşallah bunlardan kurtulayımda bir :(

      Sil
  11. Geçmiş olsun Hazel sıkıntılı bir süreçmiş, nazar boncuğun olsun. Sağlık riske atmaya gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) inşallah geçerler dediğiniz gibi risk almaya gelmez :**

      Sil
  12. yaklaşık on yıl önce ben de yaptırmıştım. aynı seninki gibi doktora gitmeye karar verdim. elimde bir parmağımda çıktı yıllarca taşıdım. oynamadım ama kurtulmaya da çalışmadım. derken diğer parmağımda da çıkınca doktora gittim. bu tedavinin ilk çıktığı dönemlerdi sanırım her ikisini de dondurdu. işlem sırasında canım yanmadı ama sonrasında dondurduğu canlı deri siğilin kapladığı yerden daha genişce olduğu için kocaman su topladı ve iki kez pansumana gittim. kabul kalktığında siğiller de gitmişti. bir daha da çıkmadı. ama o sağasağlam derinin de kalın kabuklu kanlı yara haline dönüşmesi süreci var yaa.... düşündükçe nasıl dayandım diyorum. çok geçmiş olsun, her ikisinden de kurtulduysan bir daha çıkmaz bence. ama sen de oynama yaranla be gülüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonrasında ki acıya razıyım ama dondurma işlemi çok feci yakıyor :) muayene olduğumda acıyacağını söyleseydi iyi olurdu :))
      sana da çok geçmiş olsun tekrarlamaması dileğimle :) mutlu hafta sonları :***

      Sil
  13. Tatlim cok gecmis olsun! Benim arkadasiminda kiyafet magazinda gömleklerde olan kücük igne olurya, o batmisti ve agridigi halde doktora gitmedi, kendi eczaneden krem vs aldi en on iyice sisti kötü olunca gidince parmaginin üst kismini kesip aldilar!!! bu yüzden kücücük birsey olsa bile mutlaka doktora gidilmeli, mikrop kapip büyüyebiliyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh!! çok kötü olmuş ama onun !!
      işte dikkat etmek gerek aslında herkesin kullandığı eşyayı kullanmamak gerek özellikle ev terlikleri mikrop saçıyor :(

      Sil
  14. Biliyorum ben bu acıyı:) benim de lisedeyken topuğumda ( ki oldukça büyüktü) ve de el serçe parmağımın tırnağın hemen üstündeki o hassas yumuşak kısımda var idi. Dondurma yöntemi uygulanmıştı ve dediğin gibi bir müddet sonra donma değil yanmaya başlardı... Kendimi elimi kızgın bir tavada kızartıyor gibi hissederdim... Ama geçti sahiden. Bir daha da çıkmadı.

    Geçmiş olsun sana da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acıma ortak birini daha buldum :))) nasıl acıyor demi aman Allah'ım aynen sanki elimi tavada kızartıyorum :))
      bir dahaki sefere uyuşturup gidicem doktor kadından utanmasam ağlayacaktım zaten :)))
      sana da geçmiş olsun :))

      Sil
    2. Merhabalar acaba iz kaldı mı yada koyulaşma oldu mu dondurma işleminden sonra ve ne kadar zmanada geçti acaba

      Sil
  15. Mart ayından beri sağ baş parmağımın iç kısmında çocuklardan bulaşan bir siğilim var.. Kaç kere gidip dondurdum hatırlamıyorum ama yok yok geçmiyor.. Okuttum bile hocaya gidip bak o kadar diyorum :D En son dediğin lacı aldım onu da düzenli kullanmadığım için bir halta yaramıyor.. Dondurulmasından itibaren yavaş yavaş büyüdü şimdi sabitlendi.. Valla kafayı yiycem bununla :/
    Kısaca sana çoook geçmiş olsun :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa nasıl geçmemiş çok sinir bozucu :( şimdi eczaneden dondurucu sprey alacağım pazartesi günü getirecekler işe yararsa sana da öneririm :((

      Sil
  16. Çook geçmiş olsun canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol Gözdecan :) biraz önce senin ordaydım :***

      Sil
  17. :( bir parmağımda büyük bir parmağımda küçük vardı ..özel hast.ye gittim. aynı ilaçtan verdi küçüğü geçti gitti..büyüğü kabuklanıyor soyuyorum yine aynı :( gidip benim de lazerle yaktırmam lazım ama tırsıyom :( görüdkçe de sinirime dokunuyor.. yaktırınca iz miz olur mu bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun :( o krem çok dandirik bir işe yaradığı yok. Kriyoterapi açıkçası acıtıyor :(( ancak Emla uyuşturucu krem sürersen belki daha az hissedersin. özel hastanede seans başına vereceğin paraya yazık eczaneden bir kutu wartner al ve evde yap. ben 2 seans hastaneye gittim sonra evde kendim yaptım. iz hiç kalmadı ama tabi bu büyüklüğüne de bağlı.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Hazel.. bu ara çocuğun sağlık sorunları doğumgünü hazırlığı derken kendimi bıraktım..inşallah yeni sene de bakıma girerim :)

      Sil
    3. geçmiş olsun bıcırdıklar daha önemli tabi ama unutmayın siğil bulaşıcı olabilir Allah korusun hem sizde hemde çocuğunuza bulaşabilir ihmale gelmez :(

      Sil
  18. Hazelcim bende yeni yaktirdim serce parmagimda olmus dun yakma isleminde ölucem sandim butun gun zipladim bugun pansumani actim ayni bu meret hicbi degisiklik yok acisi haric

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmiş olsun içim cızladı şu an :((
      bir seferle geçmiyor ne yazık ki... en 3-4 sefer gitmen gerek yada benim gibi çok para vermek istemiyorsan evde yapılan bu Wartner setini al. birde pansuman yapılmadı bana hava alması gerek ki kurusun demişlerdi bilemedim şimdi hangisi doğru..
      benim geçti evde eşim yaptı bana kendim hemen çekiyorum çünkü acıdı diye :)

      Sil
  19. Arkadaslar yakma snrasinda sigil bölgesinde kan yada su topladimi yada ne tedavisi cvplarinizi bekliyorum cumletten geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle size de geçmiş olsun.
      Bende olmadı, ancak hafif bir sızlama oluyor, ancak bir arkadaşımda biraz su toplaması olmuş.

      Sil
  20. Merhaba
    Ben bugün yaptırdım sağ ayak baş parmağımda ciddi kan topladı
    Doktoru aradım haber bekliyorum
    Gelişmeden haberdar ederim
    Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooo geçmiş olsun olmaması gerekirdi bence uygulama hatası mı acaba :(

      Sil
  21. İyi günler
    Yarın farklı bir doktora başvuracağım. İlk gittiğim doktor hemen koter deyince başkasına gitmiştim. Aşama aşama iyileşmez mi acaba diyerek, ama siz olmaması gerek deyince endişelendim şimdi. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin uzmanı değilim bende etrafında yaptıranlardan hiç duymadım kan toplamasını, yukarda bahsettiğim evde kendinizin yaptığı setten alabilirsiniz işe yarıyor gerçektende wartner diye geçiyor.

      Sil
  22. Teşekkür ediyorum ilgi ve desteğinize
    İyi pazarlar

    YanıtlaSil
  23. elimdede çıktı dediniz sonra yüzünüze degidrmekten korkmadiniz mi.benim ayagimda çıktı ve psikolojik olarak cok huylandim .elimi ayagima suremez oldum.bunu nasil yenebilir im.inanin düşünmekten helak oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, geçmiş olsun. ben lenste kullanıyorum ve o elimle takıyordum düşünmez olur muyum zaten o yüzden hemen doktora gidip yaktırdım. şimdi hiç bir yerimde yok Allah'a şükür ancak bağışıklığın düştüğü her an çıkabilir çok dikkatli olmak gerek sizde hemen dağılmadan gidip yaktırın

      Sil
  24. Benimse ayağımın altında var sana geçmiş olsun bizde yapıp yapmayacağımızı düşünüyorduk iyi geliyormu sende şişlik ne kadar oldu cevaplarsan sevinirim şişlik yürümeni englliyormu 😊😊😊😊

    YanıtlaSil
  25. ya doktor benımkınıde yakacak bu gun ama acıyorsa falan yaptırmam valla

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar..benimde yüzümde siğil çık tı geçen sene iki kere yaktır dım ama cildim kahverengi olmamıştı bu seferki yaktırıdığımda cildim kahvetengi oldu o leke geçer mi bir bilgisi veya deneyimi olan söylerse çok sevinirim

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar..benimde yüzümde siğil çık tı geçen sene iki kere yaktır dım ama cildim kahverengi olmamıştı bu seferki yaktırıdığımda cildim kahvetengi oldu o leke geçer mi bir bilgisi veya deneyimi olan söylerse çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de oldu ama bacağımda.. Önce belirgin bir iz ama rengi yavaş yavaş açılır. Yüzünüzün eski rengine kavuşmaz biraz daha koyu kalır hocam

      Sil
  28. Şu an 18 yaşındayım yaklaşık 10 yaşımda parmağımda çıkmasıyla başladı siğil olduğunu bilmediğim için önemsemedim ailemin de gözünden kaçmış 17 yaşında artık vucuduma yayılmaya başladığında araştırdım siğil olduğunu öğrendim düşünün.. 25 taneyi bulmuştu sayısı dondurttum doktor 1-2 kere daha gelmen lazım dedi ilk seansta 5-6 tane geçti fakat derslerden felan gidemedim sonra yine önemsemedim ve şuan 27 tane felan var. Tekrar dondurttum aşırı şekilde acıyor ama yapacak bir şey yok çok inatçı bir virüs ve ondan daha inatçı olmanız lazım. En azından sayısını 10-15 e indirmek istiyorum ilk seansta çünkü iki elimi de zar zor kullanabiliyorum

    YanıtlaSil
  29. Şu an 18 yaşındayım yaklaşık 10 yaşımda parmağımda çıkmasıyla başladı siğil olduğunu bilmediğim için önemsemedim ailemin de gözünden kaçmış 17 yaşında artık vucuduma yayılmaya başladığında araştırdım siğil olduğunu öğrendim düşünün.. 25 taneyi bulmuştu sayısı dondurttum doktor 1-2 kere daha gelmen lazım dedi ilk seansta 5-6 tane geçti fakat derslerden felan gidemedim sonra yine önemsemedim ve şuan 27 tane felan var. Tekrar dondurttum aşırı şekilde acıyor ama yapacak bir şey yok çok inatçı bir virüs ve ondan daha inatçı olmanız lazım. En azından sayısını 10-15 e indirmek istiyorum ilk seansta çünkü iki elimi de zar zor kullanabiliyorum

    YanıtlaSil
  30. Bloguma bekliyorum yorumlarinizida

    YanıtlaSil
  31. Merhaba..netde bilgi ariyorken rastladım bloğa.aylardır nasir zannettigim ayak tabanimdaki sigili kriyoterapi yaptirdim bugun..Ancak öncesinde kendimce ameliyatlar yaptım 😊baktım olacak gibi değil Dr gittim..kriyoterapi sirasinda ilk acimadi sonlara doğru yandı baya..neyse eve geldim şuan öyle çok ağrıyor ki zonk zonk..çok canım aciyör.normal mi..birde medical parkta muayene arti uygulama 135 tl..verdim..2.seans pahalı. .evde yapabileceğim bir uygulama varmı. .yardimci olursaniz sevinirim. .çok ağrıyor Şuan nnnnn 😂😂

    YanıtlaSil
  32. Yani 2.seansa gitmesem evde nasıl bir uygulama yapabilirim. .Özel pahalı. .devlettede sıra vs..ilgisizlik derken ozele gittim bugun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba geçmiş olsun, wartner siğil kiti alın eczaneden hem kolay hemde daha uygun ben o şekilde geçirdim umarım sizede iyi gelir

      Sil
  33. bende 2 gün önce devlete gittim ayağıma o yakıcı dediğiniz şeyden sıktı dedi ki 15 gün sonra bidaha gel o ya kabuk bağlıyacak ya su toplayacak dedi şuan ayağım su topladı benim bunu kendim soymam gereklimi yoksa oldugu gibimi bırakacağım ? çünkü şuan ayağım sızlıyor hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, bence patlatmayın enfeksiyon kapabilir. En iyisi kendiinin geçmesini beklemek gerçi ben uzman değilim benimki sadece fikir.

      Sil
  34. Bugün donma tedavisini yaptırdım sağ elimde 9tane vardı 3tanesi yanyanaydı. Aynı anda 50tane iğne olur gibi acı hissettim 1tane değil tam 9tane herneyse ekstra ilaç verdi 2tane biri FİTO krem diğeri ise DUODERM bu solüsyon sürüyorsun çekiyosun 2 sini 10dk ara ile yaptım ardından uyudum kalktığımda yanyana 3tane siğil suyla karışık kan toplamış felaket şişti.Hemen doktora gittik normal dedi böyle bişeyi bekliyorduk dedi sadece kan toplamış dedi.Patlamasını beklemelisin dedi.Sızlıyor şuan sizce kendim mi patlatmalıyım?

    YanıtlaSil
  35. Bugün özel hastanede 75 tl karşılığı krioterapi oldum. Azot gazı sıkıldıktan sonra ağrı çok şiddetlendi. O kadarki bir yerden sonra bayılmışım. Ağrı kesici aldım ağrım biraz olsun dindi. Doktor uygulamadan 5-6saat içerisinde bölgenin su toplayacağını bu sürenin sonunda şırınga ucu ile o bölgeleri 4-5 yerden delmemi söyledi. 1 saat kadar sonra delme işlemini gerçekleştireceğim. Bugünden sonra 3 hafta boyunca hergün akşam elimi ılık suda bekletip ponza taşı(topuk taşı) kullanarak virüslü deriyi törpüleyeceğim. Umarım tek seferde iyileşir ve o acıyı tekrar yaşamak zorunda kalmam. Umarım kimsenin başına gelmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun umarım yakın zamanda geçer, gerçekten dayanılmaz bir acısı oluyor bayılacak kadar kötü ise emla local anestezi kremini araştırabilirsiniz hala satılıyor mu bilmiyorum.

      Sil
  36. Merhabalar,

    Bir fikriniz var mı neden 15 gün sonra gel diyorlar? Ben de 15 gün önce ayağımın aldında çıkanlar için gitmiştim. Azot tedavisi uygulandı. 15 gün sonra gel dedi. Yarın 15. gün. Randevu da aldım. Ama tekrar azot yaptırmak istemiyorum nedense.
    Sabahları şiddetli ağrıyordu ayağımın altına basamıyordum. Ama o ağrılar son bir kaç gündür yok denecek kadar azaldı.
    Acaba beklesem mi geçmesini, yoksa bu sorularımı yarın doktora mı sorsam :)

    Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, ancak 1 kere gitmeyle bitmiyor mutlaka 2-3 seans gidin bence.

      Sil
  37. Hazal abla yazdıklarını baştan sona okudum herkeze ve bana dahil geçmiş olsun bugün dahil 4 kez yatırışım ağlamamak için kendimi zor tutuyorum acısını dindirecek bir ilaç kullanan varsa bana bildirebilir mi herkeze tekrardan geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, herhangi bir alerjin yoksa doktoruna danışarak ağrı kesici bir ilaç içebilirsin ancak ne kadar geçirir ağrıyı bilemiyorum gerçekten çok can sıkıcı bir ağrısı oluyor biraz dayanmak gerekiyor maalesef... umarım kısa sürede geçer ablacım.

      Sil
  38. merhaba, ben de elimdeki siğilleri 1 hafta önce yaktırdım fakat iki tanesi kanlı su topladı bayağı da şişti patlatmadım kendisi de patlamadı. şu an kurudular simsiyah kabuk oldular. biliyorum doktor değilsiniz ama acaba kabuğu kaldırmalı mıyım hiçbir bilgiye ulaşamadım yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  39. Geçmiş olsun, şimdiye kadar ben dayanamaz kaldırırdım 😅

    YanıtlaSil
  40. vallahi ben de size yazdıktan sonra dayanamadım kaldırdım 😅😅 kabuğun altında pembe bir deri, deride de siğil geçmiş gibi gözüküyor fakat hafif bir tümsek var artık geçer mi tekrar mı çıkar bilemiyorum. umarım kurtulurum artık 😞

    YanıtlaSil
  41. Siyah noktacıklar (siğil kan kan damarı) görünmüyorsa inşallah geçmiştir, ama maalesef bu siğil bağışıklık düştüğünde farklı bir yerden çıkabiliyor :( umarım son bulur

    YanıtlaSil
  42. Merhabalar benim ayak bas parmagimda var sigil 2.kez dondurdum ilkinde dustu ama tekrar cikmaya basladi..Bir yere degdigi anda hemen bulasir mi yatakta uyurken bile ayagimi disari cikartiyorum yataga bulasacak diye ?? Psikolojik olarak cok kotuyum !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecmis olsun, bulasici bir cinsse bulasir tabiki ama bildigim kadariyla bu sigile bir virus neden okuyor vucuda yerlesen bu sigil bagisiklik sistemi dustugu zaman herhangi bir yerde tekrar cikabilir, tavsiyem o bölgeyi çok ellemeyin ve beslenmenize dikkat edin.

      Sil
    2. Tesekkurler cevap icin...

      Sil
  43. Merhaba benim oğlumun dudağında var 4 seans oldu kriyoterapi yapıldı hala geçmedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun dudak da odukçs hassas bir yer :(

      Sil
    2. Önereceğiniz bir doktor varmı acaba nasıs dondurma işleminde

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie