1 Mayıs 2016 Pazar

Minimalist Yaşam Tarzı

Herkese iyi geceler !!

Nasılsınız umarım her şey yolundadır, biz iyiyiz çok şükür !!
Uzun zaman oldu yazmayalı ve açıkçası ekimden beri hiçbir arkadaşımı okumaya da zaman bulamadım. Uzun bir ara oldu malum! Eşimin babasını kaybettiğimizden beri içimden hiçbir şey yapmak gelmiyor, kitap bile okumadım sanırım… youtube’a ay devam ettim sonra onu da bıraktım…
Bu süre zarfında internette gezerken minimalizm ile tanıştım. Uzun süre araştırdıktan sonra fark ettim ki benim bunca zamandır içimde saklı tuttuğum bir yaşam tarzıymış minimalizm !!

Evde olsun işte olsun masam her zaman topludur ve ıvır zıvır yoktur. İncik boncuk gereksiz eşyanın komidinde, masada, dresuarda, banyoda, arabada nerede olursa durmasını sevmiyordum, salonda annemin zoruyla birkaç süs eşyası ve örtü olurdu onlardan da acayip rahatsız olurdum ve onunda hepsini kaldırdım.

Bilgisayar ekranım bile derli toplu çok klasör yok, çöp kutusu boş, fazla şey yüklü değil...

Bir iki gün önce yazlık kışlık yaptım ki neredeyse dolabın yarısından çoğunu boşalttım… bütün evdeki çekmeceleri boşalttım gereksiz her şey elden çıktı.
Minimalizm tabiki az eşya kullanmak değil. Ancak bunlardan kurtularak başlayabileceğiniz bir yaşam şekli.

Okudukça, izledikçe ve düşündükçe bu yaşam şeklini daha çok benimsiyorum.
Fark ettimki ben az konuşan bir insanım, gereksiz yere konuşmak bile hayatta bir fazlalık !
Misafirliğe gittiğinizde önünüzdeki masada duran kekler, pastalar, börekler, çörekler 1 fazla aynı çeşit şey fazlalık !!

Yavaş yavaş hayatımdaki fazlalıklardan kurtulmaya çalışıyorum. Minimazlim ile metaryalist olmaktan yavaş yavaş sıyrılıyorum ve gerçekten keyif alabileceğim, kaliteli zaman geçirebileceğim zamanları iple çekiyorum.

Yukarı anlattıklarımda biraz kendinizi bulduysanız sizde minimalizmi araştırın ve uygulamaya başlayın. Göreceksiniz çok mutlu olacaksınız..


Sevgiler, Hazel. 

12 yorum :

  1. Kendimi gördüm sanki :)
    Daha Sade Bir Hayat diye bir kitap okuyorum şu an. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu felsefe için türkçe kaynak bulmak zor tavsiyene bir bakacağım :)

      Sil
  2. İnsanın hayatındaki kalabalıklar azalınca yerine huzur geliyor. Bu, gereksiz kalabalıklar yaratan insanlar için de geçerli. Güzel bir felsefe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, katılıyorum. Hayatımızda bizi mutsuz eden her türlü kalabalıktan arınmak huzur getiriyor.

      Sil
  3. aynı felsefeyi destekliyorum, fazla olan hiçbirşeyi tutmam evde..böylelikle insanın zihni de daha açık oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, evde dolu dolu eşyalara harcadığımız zaman çok daha efektif değerlendirebiliriz aslında.

      Sil
  4. Hazelnutum merhaba ; 1 yildan fazladir ben de minimalizm de biseyler yapmaya calisiorum. SA DE isimli kitabi okudum. Simdi de derle topla rahatlayi alicam inşallah. . SA DE yi öneririm. . Öpüyorum 😘. .

    YanıtlaSil
  5. SELAM canım bu huylarımız birbirine benziyormuş bak ben de nefret ederim kalabalıktan işime yaramayan hiçbirşey yoktur evimde de
    ben de ılgın ın kanalında karşılaştım ilk bu kavramla aylar öncesinde kendimi gördüm diyebilirim :)
    blog yazmaya gelince aylar oldu yazmayalı okumayalı açıkcası artık instagramda takip ediyorum blog arkadaşlarımı bulabildiğimce tabi ..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba blog keşif etkiniğinden geliyorum. takipteyim sizleride beklerim. http://dogamucizelerii.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  7. Eski yıllara oranla günümüzde tüketim mallarına ulaşabilmemiz kolaylaşsa da birçok olumsuz sonucu beraberinde getirdi. Bu konuyu, tekstil sektöründeki hızlı ve bilinçsiz tüketim üzerinden ele alıp, sonuçlarını değerlendirip çözüm önerilerini sunacağım. https://www.tarz2.com/azalt-ferahla-paylas-cogal

    YanıtlaSil
  8. Merhaba yeni keşif ettim bolgumdan takip verdim.Banada beklerim.

    YanıtlaSil
  9. Bir çok saçma şey var hayatımızda. Ne kadar az şey o kadar iyi.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie