6 Kasım 2013 Çarşamba

Sokak Hayvanları

Merhabalar,

Sokak hayvanları desem aklınıza nasıl bir görüntü gelir? Bir yerde yanınızda duran bir sokak köpeği görseniz ne yaparsınız? Aslında yanınızda durmasına gerek yok sizin bulunduğunuz yere doğru gelmesi bile yeterli ... İki tip insan var köpeği yada hayvanı gördüğü anda pozisyonunu değiştiren, hatta vuran kışkışlayan, birde gayet normal duran geldiğinde seven yanında varsa mama hatta kendi yemeğinden verenler… Siz nasılsınız hangi tipsiniz sormak istemiyorum kiminiz korktuğu için kiminiz başka sebepler bahaneler üretecektir. Bu yüzden bu kısma hiç girmiyorum. 


Bugün işe giderken fotoğrafını gördüğünüz bu sevimli köpekçik yanıma gelmiş, geldiğini bile hissetmedim yolun diğer tarafına bakıyordum ama yanımda bir şey olduğunu hissettim diğer tarafıma baktığımda işte bu güzel şeyi gördüm. Gözleri bana öyle bir bakıyordu ki konuşmasına gerek yoktu, belli ki karnı açtı ve üşümüştü…




Sabah sabah o bakış içimi yaktı ki bir bayan elinde küçük bir poşette mama ile çıkageldi yani zamanlama daha muhteşem olamazdı… Bayan poşetin yarısını bu tatlı köpeğe verdi kalanında yolu üzerinde ki diğer hayvanlara verdi sanırım…


Kereta silip süpürdü doymadı tabi, sonrasında durduğu dükkanın önünde ki çocuk geldi baya bir sevdi, sonra da dükkana davet etti ... Girip girmemek arasında tereddüt etti zavallıcık en sonunda girmedi ama kapının önünde ki paspasa yattı bu sırada benim servisim geldiği için gitmek zorunda kaldım …


İnsanlar bu sevimli şeylerden korkup kaçıyor, eziyet ediyor ya hayret ediyorum asıl hayvan sizden korkuyor, ürküyor asıl o sizden tedirgin oluyor acaba şimdi tekme mi atacak ne yapacak diye!! Çoğu zaman görüyorum bu tarz insanları hatta küçücük çocukları kedileri köpekleri kovalayan onları sıkan kuyruklarından çeken… Anlamıyorum birinin de anne babası uyarmaz mı Allah aşkına! Ama kimse kusura bakmasın böyle çocuk gördüm mü tepem atıyor …


Gün geçtikte daha bilinçli bireyler yetişecek diye umuyorum. Bir çok sokak hayvanı çok kötü şartlarda yaşıyor kiminin gözü görmüyor, kiminin ayağı topallıyor bazıları çarptıkları hayvanları yolun ortasından bile almıyor …


Hayvana işkence edenler ne yazık ki yargılanamıyor. Okuduğum öğrendiğim kadarıyla, bir hayvana çarpma olayında dava açma savcının tekelinde bulunuyor yani, biz birey olarak dava açamıyoruz.
Hayvan öldüyse Tuzla hayvan mezarlığına götürebilirsiniz ya da Pendik Veteriner Kontrol Enstitüsü'nde cüzi bir bedel karşılığı yaktırabiliyor diye hatırlıyorum detaylı bilgi bilenleriniz mutlaka vardır.
Hayvana çarpan aracı gördüyseniz ve konuşma imkanınız varsa Hayvanları Koruma Kanunu gereğince çarptığı “hayvanı en yakın veteriner hekim ya da tedavi ünitesine götürmek veya götürülmesini sağlamak zorunda olduğunu”, plaka numarasıyla şikayet halinde olası veteriner masrafından daha yüksek bir para cezası ödeyeceğini hatırlatın (Kanun No 5199, Madde 21).

Sahipsiz Hayvanları Koruma Derneği (SHKD) için TIK TIK 
Hayvanları Koruma Derneği (HAYKOD) için TIK TIK
Hayvanları Çaresizlik Ve İlgisizlikten Koruma Derneği (HAÇİKO) için TIK TIK

Sevgiler, Hazel


3 yorum :

  1. Ne guzel bir yazi olmus bu. Benim de icim gider sokak hayvanlarini gordugumde ama cok istememe ragmen sevemiyorum fakat mamamiz her zaman bizimle. Daha once 2 kez evimizi ilaclatmak zorunda kaldik ben kedilerle fazla hasir nesir olunca , 1 kez de kene olayi yasadim ama hic bir sey onlara karsi duygularimi degstirmedi. 2 tane minnos annesi olarak sokakta gordugumde kedileri kopekleri icim aciyor. Imkanim olsa da keske hepsini alabilsem diye dusunuyorum . Bu arada benjm oglusumun da yuzunun sol tarafi felcli sol gozunu kapatamiyor , agzinin sol tarafini kimildatamiyor. Onun bizimle oldugunu bilmek huzur veriyor bana. Disarda olsa ne kadar zorlanirdi diye dusunuyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yaptığınız asıl çok güzel bence :) Ne güzel çoğu insanın kedisi köpeği sizin ki gibi olsa dışarı atar çünkü onlar için önemli olan dış görünüştür, bacağı sakat yada gözü görmeyen bir kurtulunması gereken bir yüktür onlar için yazık! Önemli olan onları varlığıdır size arkadaş olması dost olmasıdır :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, çok içten... Ben her zaman şunu söylerim "Herkes hayvanları sevmek zorunda değil ama yaşam haklarına saygı göstermek zorundalar!" Sizin de yazığınız gibi hayvanlara canice davranan insan sayısı az değil. Nasıl bir ego, nasıl bir sadistlik anlamıyorum !

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie