8 Ocak 2014 Çarşamba

Jean Jacques Rousseau | Emile | Ne Okuyorum ?


Merhabalar,
Ne okuyorum köşeme hoş geldiniz J Yeni yılda okumak istediğim kitap hedefimi 30 olarak belirledim yılın ilk kitabını da D&R’dan aldım.

*Okuduğum/okumak istediğim diğer kitaplar için tık tık 
Jean Jacques Rousseau’dan Emile (yada Çocuk Eğitimi Üzerine) isimli kitabı.
Jean Jacques Rousseau, Emile
Jean Jacques Rousseau, Emile




Kitap arka kapak yazısı şöyle;
“Kendimizi çocukların yerine koymayı asla beceremiyoruz. Onların düşüncelerine inemiyoruz; tersine, onlara kedi düşüncelerimizi ödünç veriyoruz. Kendi düşünce tarzımıza göre, sürekli aynı yöntemi izleyerek, onların kafalarına gerçek saçmalıklar ve yanlışlar dolduruyoruz”.

Rousseau’un anlattığı eğitim tarzı İngiltere’de “Summerhill School”da uygulanmaktadır. Türkçe’ye Özgürlük Okulu olarak çevrilir.
Çocuğun okula uyum sağlaması gerektiği temeline dayanan geleneksel yaklaşımın aksine, okulun çocuğa uyum sağlaması gerektiği düşüncesiyle kurulmuş bir İngiliz yatılı okuludur.
Summerhill Okulu, felsefesini çocukların özgürken baskı altındakine göre daha iyi öğrendikleri felsefesine dayanır.

*Okulun internet sitesini incelemek isterseniz Tık Tık

Kitap felsefi bir çok konudan bahsettiğinden şu an ağır ilerliyorum, ancak okunması gereken çocuk gelişim kitaplarından biri diyebilirim.

Sizin bebek/çocuk gelişimiyle ilgili tavsiyelerinizi bekliyorum.
Sevgiler, Hazel

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie