16 Haziran 2014 Pazartesi

Günlük Hayattan Kesitler #3 | Karidesli Makarna

Yeni bir günden hepinize merhabalar sevgili okurlarım J

Metro alışverişimizi izlediyseniz eğer geçenlerde büyük bir torba karides aldığımızı biliyorsunuzdur. Ozan kırk yıl yemezse aklına gelmez ancak ben özellikle kabuklu deniz ürünlerine hayranım bu yüzden gördüğüm an sepete atıyorum.

Bir kısmını daha önce yaptığımız kalan karideslerden ne yapsam diye düşünürken aklıma kremalı makarna yapma fikri geldi. İnternette de şöyle bir araştırdım genelde spagetti ile yapılmış ama ben şeklini çok sevdiğim midye makarnadan kullanmak istedim.

karidesli makarna
Malzemeler
Karides  / Kırmızı biber / İnce kıyılmış yeşil soğan / 1-2 Diş sarımsak / Makarna / Krema

makarna malzemeleri

Buzlu karidesi erimesi için biraz bekletiyoruz direk suyla yıkayıp buzu eritebilirsiniz de tercih sizin.

Sonra az bir yağda 1-2 dakika çeviriyoruz isteyen iyice pişirebilir biz az pişmiş seviyoruz.

buzlu karides

1 tane sarımsağı rendeliyor, kırmızı biberi şeritler halinde kesiyoruz ve taze soğanı da ince ince dilimliyoruz. 

kırmızı biber, sarımsak, yeşil soğan

Makarnayı istediğiniz dirilikte haşlayın. Ozan makarnada az pişmiş sevmiyor o yüzden onun istediği gibi iyice pişirdim.
makarna pişirme
Tüm malzemeleri güzelce pişirin en son 1 paket çiğ kremayı da ekleyerek biraz kıvam aldıktan sonra pişen makarnaları ekleyerek servis edin J
kremalı karides

Videomu izlemek için tık tık yapabilirsiniz J
Sizin karidesle yaptığınız tarifler nedir, öneri ve görüşlerinizi bekliyorum.
Tekrar görüşmek üzere J

29 yorum :

  1. Ellerine sağlık boncuk gözlüm ;)
    Her detayı fotoğraflaman çok güzel olmuş :)
    Öpüyorum seni kocamaaaan :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yemek yaparken foto çekmesi ne zormuş elin yağlanır yıkarsın ay şunu çekeyim o sırada tavadakileri karıştırman gerekir sonra bunu da çekeyim :)) ama eğlenceli oldu :)

      Sil
    2. Zor kısmı sana güzel kısmı bize oldu :))

      Sil
  2. Eline sağlık canım, bende bayılırım karidese. Denemek gerek. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben en çok güveçte tereyağlı karidesi seviyorum ama bu makarna da nefis görünüyor en kısa zamanda denemeliyim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaah sevilmez mi :)) num nuuum nuuum bende çok severim :**

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok güzel olmuş (:

    YanıtlaSil
  6. Karides manyağı olarak suan çok pis canım çekmiş olabilir :) ellerine sağlık harika görünüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yurt dışında karidesli cipsler satılıyormuş youtube de bir kaç videoda onları görünce kendimden geçiyorum :))

      Sil
  7. hımm nam nam nam olmuş,ellerine sağlık,ayrıca foto kompozisyonların da çok zevkli olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizden ilham alayım dedim :) ama bir yandan yemek yaparken foto çekmek zor iş yahuu :**

      Sil
  8. Bi kere karides alıp yapma girişiminde bulundum sonuç hüsran:(
    ama makarnayla birlikte çok lezzetli olacağını düşünüyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa ne yaptınız ki soyulmamış mı aldınız soyulmuş mu :)) merak ettim şimdi
      bir daha ki sefere makarnayla deneyin çok lezzetli oluyor :)

      Sil
  9. Dolapta bekliyor. Ne zaman açıp yapacağımı merak ediyor, olmalı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooohh daha çok bekletmeyin hemen kargoya verin bana gelsin :)) yada hemen pişirin midenizde dursun :)

      Sil
    2. :) Önce bir deneyeyim. Olmazsa bir daha ki sefere iki paket alırım birini sana yollarım.;)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. ama bitti :(( Metro'ya gidip almam lazım artık kısmet :)))

      Sil
  11. Ben de tereyağlı seviyorum karidesi ama senin tarif enfes görünüyor, deniz ürünlerini seviyorum, lezzete düşkünüm ben de Metro'lardan alıyorum;)) soyulmış hazır güzel oluyor, çalışanlar için birebir, hazır balıklar da güzel hehe..

    YanıtlaSil
  12. tereyağlı sarımsaklı oohh ohh :))
    Soyulmuş hazır mis gibi rahatlık valla, bazen taze görürsem balık pazarından alıyorum ama haşla kabuklarını kopar uzun iş ...
    Ama pişince küçücük kalıyorlar sinir oluyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Karides..son 2 ayda hayatıma girmiş olan lezzet..ondan önce nerelerdeydim, midem bulanırdı nedense..önyargı işte feci bir şey..geçen kardeşime tereyağlı sotesini yapmıştım, harika oluyor..ellerine sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemediğin zamanları geri alalım hemen :)) yorumlardan anladığım demek ki en çok tereyağlı sotesi seviliyor ama güzel cidden sevilmez mi :)

      Sil
    2. Evet ben de fark ettim, tereyağlı sote baya bir revaçta..ben de sadece böyle yedim ama makarnası da cazip geldi, onu da kısa zamanda denemek lazım :)

      Sil
  14. Hazelciğim alakasız olacak ama sayfanda önceki kayıtları okumak istediğimde bu kalpli imleç habire hazır kodum adlı siteye yönlendiriyor. Evet belki çok şirin ama tutturamıyorum sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Hemen bu yazının altındaki önceki kayıtlara tıklıyorsanız sayfayı biraz daha aşağı kaydırın hazır kodum aşağıdaki Atatürk resminden kaynaklanıyor imleçte sorun yok bende bazen yanlışlıkla tıklayıp o siteye gidiyorum çok sinir bozucu değil mi :)))

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie