6 Haziran 2014 Cuma

Günlük Hayattan Kesitler #1 | Domates Tohumu Dikme

Yağmurlu bir İstanbul sabahından "Merhaba" sevgili okuyucum J

Blog içeriğimle ilgili olarak son günlerde değişik kararlar alıyorum biraz daha farklı şeyler yapmak istiyorum ama zamanım çok yok J bu da beni oldukça geriyor. Günlük hayattan kesitler şeklinde paylaşım yapmak istiyorum nasıl devam ederim bilemedim o yüzden bir yerden başlamak lazım J Siz ne dersiniz?


Alışveriş videomu izlediyseniz eğer (izlemeyenler tık tık yapabilir gerçi video biraz yarım oldu telefondan silmişim devamını bulamadım) bu aralar yeni takıntım olan çiçek böcek olayına giriş yaptım.

domates tohumu dikimi

Bizim evde canlı çiçek yada bitki yaşayamıyor, ya yerlerini beğenmiyorlar yada benim yanlış sulamam sonucu çoğu ölüyor.. Bu seferde domates tohumu aldık bakalım umarım becerebiliriz :)
domates tohumu
Tohumun arkasında ve toprağın arkasında farklı kullanma teknikleri yer alıyor.Tohumlar bildiğim kadarıyla önce çimlendirilmeli bunu ayrı birde yapıp filizlendikten sonra saksınıza alıyorsunuz. Ama bizde 1 tane saksı olduğu için çimlendirme ve filiz dikimini aynı saksıya yapacağız.

Gerekli olan malzemeler
Tohum
Torf (gübreli topramış)
Saksı
Su
Çakıl taşı (yada ona benzer bir şeyler :)) 

domates tohumu dikimi

Bizde çakıl yok ama balıkların akvaryumuna koyulan renkli taşlardan var, onları güzelce yıkadık sonrada saksının alt kısmına doldurduk.

domates tohumu

1 gün öncesinde nemli bezde beklettiğiniz tohumları toprağın üzere yerleştirip, üzerine tekrar toprakla kaplayıp suluyorsunuz…

domates tohumu dikimi

En son üzerine jelatin kağıt koyup, direk güneş olmayan bir yerde bekletiyorsunuz.

domates tohumu dikimi

1.Hafta
Tohumlarımız çimlenmiş resmen başardık J
Bundan sonrası için ne yapacağımızı bilmiyoruz biraz internetten araştıracağız, çimlendirmeyi de dikim yapacağımız saksıda yaptığımız için böyle büyümeye bıraksak mı sizce ?

domates filizi

Hafta sonu gerçekleştirdiğimiz bu etkinliğin meyvesini yiyebilecek miyiz merak içindeyim. Tohumlar ne zaman filizlenir ne zaman çiçek açar meyve çıkar hiçbir fikrim yok :) olduğunda muhakkak göstereceğim.

Uğraşımız sadece bir saksı domates içindi ancak hafta sonumuzu avm’lerden birkaç saat uzakta geçirip azda olsa toprakla vakit geçirmek iyi geldi.
Önümüzde ki günlerde birkaç tane de çiçek almayı düşünüyorum bu işe ısındım :)

Sizler daha böyle bir etkinlik yaptınız mı?
Hangi bitki, sebze ya da meyvelerden yetiştirdiniz?
Uygulama için önerilerinizi bekliyorum :)

Çekilişim hala devam ediyor katılmak için tık tık yapmayı ve güzel yorumlarınızı bırakmayı unutmayın …

31 yorum :

  1. Çocukken çim adam yapmıştım :D
    Sonrada fesleğen :)
    Boncuk gözlüüm bence blogun içeriğin çok güzel bunu içten söylüyorum.
    Herşeyden biraz olması tek konu üzerinde olmasından daha iyi oluyo ;)
    Biraz film biraz günlük kesitler birazda makyaj seviyorum ben şahsen ;)
    En kocamanından öpüyorum seni :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çim adamları çok seviyorum uzun süre yaptım hatta geçenlerde tekrar buldum ama tipi çok kayıktı :))
      Fesleğen iyi fikir ama başlamak bilmeyen bir mutfak tadilatımız var mutfağımızı yaptırıcaz işte o zaman güzelce fesleğenler de dikicem hem kokusu hem tadı :)
      Bende seviyorum blog içeriğimi ama içime sinmeyen bir şey var bulamadım bir türlü yinede beğenmene çok sevindim bende kocaman öptüm kiii :*****

      Sil
  2. çok başarılı olmuş güzel kız,şimdi bekle onlar fide boyuna gelecek,ancak o zaman bu kabın yetmez,en iyisi kendine sağlıklı bi kaç tane ayır,ilgili olan başakalrına ver:)))
    domates çok fazla su sevmez bilgine:)
    yani hergün sulamak yerine haftada 1 çok sıcak havalarda bilemedin 2
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz vereceklerine dair hiç umudum yoktu sabah bir baktım ki ne göreyim dünyaya gelmiş bizim domatescikler :)))
      O zaman ben bu kaptan 1-2 tane alayım sonrada birilerine vereyim..
      Su sevmez miiii ooo!! bende hergün suladım bundan sonra sulamayım yada ben en iyisi bir internette okuyayım bu iş nasıl yapılıyor :))
      Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum :***

      Sil
    2. fideyi ana yerine dikince su kısıntısı:)önceden değil tatlım

      Sil
    3. tamamdır :) okudum zaten bir çok yerden ama elimin ayarı yok işte yaşatmaya çalışacağım :)))

      Sil
  3. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende fideli denemiştim pembe domates ama tatile gitmiştik kimseyede bırakamadım tabi sonuç hepsi solup gitti :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa canlarım benim :(( Bakalım bizimkiler şimdilik canlı umarım sonları da güzel olur gerçi olunca yiyeceğiz çok mutlu bir son olmayacak onlar için :***

      Sil
  4. Ellerinize saglık canım...Harika gözüküyorlar.. bu sene domates patlıcan biber. ekili saksıklarım olacak.. Bende bu işlerden pek anlamam Eniştem kendi bahçesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa bizde öyle bahçesi olan kimsecikler yok :(( havalar güzel olsaydı balkonu bahçe gibi yapacaktım kısmet işte :***

      Sil
  5. Şirinemm bugünlerde en çok yapmak istediğim şeyi yapmışsın sen ya :)
    Bilgiler aldığım iyi oldu bak.
    Ben çim adam, fasulye falan ekmiştim küçükken ve küçüklüğüm dedemin hep çiçek bahçesini sulamakla geçti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa evet fasülye demi bende ilkokulda yapardım anneme fenalık gelmişti her yerden bir fasülye fışkırıyordu :)
      bak domates çok sulanmazmış ona göre :)))

      Sil
    2. O zaman domatese bayağı dikkat edeceğizz :))

      Sil
  6. Hazelciğim bloguna içinden ne geliyorsa, ne yazmak, paylaşmak mutlu ediyorsa onu yaz, çiz:))
    bitki, süs bitkisi Bücürük yüzünden eve sokamıyorum:)))ama domateslerin inşallah çok harika olur ne güzel..çocukken rahmetli babam saksıda dikmişti minik güzel domatesler çıkmıştı şimdi onu hatırladım:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle tabi ama işte bu aralar canım sıkkın demek ki :) hani canımız sıkılınca kuaföre gider saçımızla oynarız ya benim ki o hesap blogla oynuyorum :))
      Umarım sizinkiler gibi olur bizim domates yavrularımız :) bu işte başarılı olursam sırada biber, nane ve taze soğan olacak :)

      Sil
  7. aaa amaaa deneyim bunu yaaa ne hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene dene bak bende çok oldu yakın otursaydık yarısını verirdim :)

      Sil
  8. Hazel rutin sıkar insanı değişiklik yaptığın iyi olmuş bu konulardan çok anlamasam da sonucu çok merak ediyorum umarım afiyetle yiyebileceğiniz domatesleriniz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende hiç anlamam bir işe giriştik umarım güzel sonuçlanır :))

      Sil
  9. Hazelciğim kutlarım. Bak ne güzel çıkmış domates tohumların, inşallah meyvesini de yiyebilirsin. Bu arada blog sayfamıza istediğimiz her şeyi yazamayacaksak neden blog açalım ki, ben şahsen içinden ne geliyorsa onu yazmaya çalışıyorum. Sen de içinden ne gelirse onu yaz. Sevgiler, çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok tatlılar filiz verdiklerini görünce çok sevindim :)
      İçinden geleni yazıyorum zaten ama havalar falan sıktı sanırım beni yağmur çamur zaten barajlara da yaramadı bu yağış olan istanbul trafiğinde eve gitme çabası oldu :((

      Sil
  10. Ay ne güzel dalından domates yemenin zevki de başkadır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne zaman çıkacaklar yemek nasip olacak mı acep :)))

      Sil
  11. ayyy cnm ne kadar iyi yapmışsın! ben de çok seviyorum böle ekim dikim işlerini ama daha çok çiçek ekiyorum. Sende görünce özendim ben de domates ekmeliyim, minicik bile olsa nasıl mutlu eder onun meyvesini almak:))) güzel günlerde büyüsünler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiçek diktim ama hep öldüler ya çok suladım ya az bakalım onlarda acemiliğimi yaptım :))
      Keşke yakın alsaydık bir sürü filiz arttı onları sana verirdim :)

      Sil
  12. Yeşile atılan ilk adım. Hasat zamanında aldığınız keyif benzersiz olacak. Kızarsın domatesler, emek kelimesi yeniden anlam kazansın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum :)) O günleri görmek için sabırsızlanıyorum :**

      Sil
  13. Videoda izlemiştim o tohumarın ekildiğini görmek okumak da çok hoşuma gitti:) Bence devam etmelisin bu tür yazıalra:) İnşallah çok güzel domatesler yetişir emeklerinizn karşılığını alırsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alışveriş videomda göstermiştim :) dikme esnasında da video çektim yakın zamanda yayınlayacağım.
      Dediğin gibi bu tür yazılara devam etmek istiyorum bakalım günler ne gösterir :))

      Sil
  14. Bizim aldığımız tohum doğrudan ekiliyor. Bizde ektik ama tamamından çıkmadı bitane çok kalım bir dal var tek gözağrımız :D ondan umutluyuz birde orkidelerimiz ve menekşelerimiz var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa doğrudan ekilen tohum alayım bende bir daha böyle zor oldu yazık bir kaçı ziyan oldu çıkarırken :((
      Menekşe en sevdiğim çiçek ama ben beceremiyorum bakmaya hep ölüyorlar umarım domatesler yaşar :)))
      Sizinki de meyve verince görmek isteriz bloğa yazarsın belki :)

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie