2 Aralık 2013 Pazartesi

Cin Ali

Merhaba,
Rasim Kargusuz kimdir desem belki çok az kişi tanıyacaktır. Ama Cin Ali desem sanırım bilmeyen yoktur .
Rasim Kargusuz ise Cin Ali’nin babasıdır :) İlk kez 1969 yılında yayınlanmış ve bir çok ilköğretim öğrencisinin çantasının vazgeçilmesi olmuştur. Rasim Öğretmen ilkokulda öğrencilerin okumayı daha çabuk öğrenmeleri için bu serileri yazmış ve ilk kitap adı en kolay cümle olan “Ali ata bak” olmuş.

Serinin çizimleri Selçuk Seğmen tarafından yapıldı, ilk yıllarda çocukların kolayca çizebilmeleri için çöp adam şeklindeydi sonraları “Çöp Adam, çocukların görsel sağlığına aykırıdır" iddiası ile çizimler yerini yenilerine bıraktı ve bu sefer Mustafa Delioğlu tarafından papyonlu, kulağı çiçekli, siyah saçlı, belirgin yüzlü, fiyonklu ayakkabılı çocuğa dönüştürüldü.

Seri kitapları şöyledir;

1-)Cin Ali'nin Atı
2-)Cin Ali'nin Topu
3-)Cin Ali'nin Topacı
4-)Cin Ali'nin Kara Gözlü Kuzusu
5-)Cin Ali'nin Oyuncakları
6-)Cin Ali Okula Başlıyor
7-)Cin Ali Okulda
8-)Cin Ali Çocuk Bahçesinde
9-)Cin Ali ile Berber Fil
10-)Cin Ali Kır Gezisinde


Görsel buradan alınmıştır.


Teknolojinin gelişimi ile çizgi filmler dünyamızda girene kadar ben bu seriyle büyüdüm her defasında sıkılmadan yeniden okudum, öğrendim.
En sevdiğim “Cin Ali Okula Başlıyor” olanıydı J Ne yazık ki hepsi kayboldu halbuki bizde kitap atılmaz ya arkadaşlarımda kaldı yada okula hediye verildi….
Belki bu yazıyla biraz nostalji yapmış, aklınıza çocukluğunuz saf ve temiz günleriniz gelmiştir.
İçimizde ki çocuğu hiç bir zaman kaybetmememiz dileğiyle,

Sevgiler, Hazel

2 yorum :

  1. Ayy harika bi yazi
    Ne cok aradim ama bulamadim ben cin aliyi. En sevdigim seriydi ilkokuldayken. Simdi esim turoce ogreniyor .onun icin cok aramistim ama maaesef hicbir yerde yok.
    Guzel nostalji icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki tüm serilerin basımı durdurulmuş belki eski kitapçılarda bulabilirsin :(

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie