18 Nisan 2013 Perşembe

Sushi Zamanı


Japon mutfağı denilince aklıma gelen ilk yiyecek.  Bu lezzetle tanışmam çok geç oldu.Yaklaşık 3 yıl önce eşimle ki o zaman nişanlıydık Bağdat Caddesi'neki SUSHICO'ya gitmiştik. O gün bu gündür hem dışarıda hem de evde her vakit bulduğumda yiyorum.
Evde yaptığımda balıkla yapmıyorum çünkü balığı aldıktan sonra çok kısa süre içinde ve taze olarak tüketilmeli. Evde yaptıklarım genellikle malzemeleri Türk damak tadına en yakın versiyon olan California Roll yani yengeç bacağı (ne yazık ki marketlerde satılan %100 yengeç eti değil benim aldığım marka ‘Red Tiger Surimi Stick’ diye geçiyor), avokado, salatalık gibi malzemelerden oluşuyor.


Kendi sushinizi yapmanız için gereken malzemeleri her yerde kolayca bulabilirsiniz. Benim tercihim ‘Gurmenet’ adlı site. Linkine buradan ulaşabilirsiniz www.gurmenet.com. 
Burada pirinç sirkesini bulduğum için noriyi de (yosun) bu siteden alıyorum.  Aslında buradan bir kez alışveriş yaptım ancak büyük boy sirke aldım ve daha yeni bitti. Norileri de artık gross marketlerde kolayca bulabilirsiniz.
İlk olarak lapa bir pilav yapmalıyız. Sushi pirinciniz (genellikle basmati kullanılıyor) yoksa dert etmeyin baldo pirinçle de gayet lezzetli oluyor denenmiştir anlayacağız.
Pişirme önerim;
Pirinçteki nişasta tamamen gidene kadar yıkayın ve kurulayın.
Pirinçlerin üzerini 1 parmak aşacak şekilde su koyun ve su kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 10 dakika pişirin. Kapağını hiç açmayın.
Pirinç sirkesi, 2 yemek kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı tuzu kaynatmadan sadece ısıtın.
Pilavı ocaktan alın ve bir yandan hazırladığınız karışımı yavaş yavaş dökün bir yandan da pilavı yelpazeyle soğutmaya başlayın.
İşte bitti yapışkan pilavınız hazır bile.
Sıra sarım işleminde, bunu da sara sara öğreneceksiniz zaten çok kolay gereken tek şey bambu matı ya da hasır.





Görsel içerik http://www.sushiencyclopedia.com/ sitesinden alınmıştır.


Hasır üzerine yerleştirdiğiniz yaprak yosunun parlak tarafını altta gelecek şekilde yerleştiriyorsunuz. Üzerine uç kısmında bir cm’lik açıklık kalacak şekilde pilavı ve onun üzerine de malzemeleri yerleştirip sarıyorsunuz. Pilav yapışkan bir hal aldığı için ellerinizi ıslatmayı unutmayın.
Sushimiz artık hazır ben zencefil turşusunu ve wasabi sevmiyorum sadece soya sosunu ekleyerek yemeği tercih ediyorum.
Herkese afiyet olsun.
Sevgiler Hazel.


2 yorum :

  1. Allaah'ımmmm sana geliyorum!
    Öleceğim anlar oluyor boyle "Sushiiiii sushiiiiii" diye. Yine oyle bir an. Ben gelsem ya beraber yapsak :( Yesem ben ne güzel olur :)

    O kadar güzel anlatmışsınız ki, insan okurken istiyor. Ellerinize sağlık.

    Sevgiler,
    Fulya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aheah aynen benimde eşim artık cinnet geçirmek yine mi sushi diye !! :)))

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie