24 Mayıs 2013 Cuma

Eskişehir Turu - Şehir Merkezi 1

Merhabalar,
Bir Eskişehir'li olarak şehrimi sizlere tanıtmak istedim. Sıkılmadan okumanız için yazımı birkaç bölüm halinde yayınlamak istiyorum zira çok şey var. Bu yazıda şehir merkezinde gezip görebileceğiniz yerler bulunuyor.

Son yıllarda kentimiz Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Prof.Dr.Yılmaz BÜYÜKERŞEN ve ekibinin  çalışmalarıyla Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilmiştir.
Aşağıda gördüğünüz fotoğraf Eskişehir'in en ünlü ve en kalabalık yeri olan meşhur Adalar Doktorlar Caddesi'ne (İsmet İnönü) giriştir. Eskiden araç giriş çıkışı olan caddeye Raylı sistemin girmesiyle beraber araç giriş çıkışı yasaklanmıştır. 

Yabancı turistler tarafından da Küçük Venedik olarak anılmaktadır. Ayrıca daha önce gittiyseniz Amsterdam Kanalları'na sizlere hatırlatacaktır. Şehrin ortasından geçen Porsuk Nehri yıllar önceli durumundan oldukça farklıdır. Belediyenin çalışmaları neticesinde Nehir temizlenmiştir. Nehirde bot ve gondol turları da düzenlenmektedir.


Görseburadan alınmıştır.


Hatırladığım kadarıyla  en fazla dört kişinin binebileceği gondol turları 15 TL.
Görsel buradan alınmıştır.

ES-BOT'lar için de 3 farklı güzargah var. Fiyatlar 1.5-3.00 TL arası.


«»   «»   «»   «»   «»   «»   «»

Odunpazarı evleri ise gidilmesi gereken diğer yerler arasında. “Tarihsel ve Kentsel Sit Alanı” olarak değerlendirilmektedir. 
Ayrıca UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi'ne dahil edilmiştir. 
Eskişehir Odunpazarı Evleri 360 Derece Panoramik Görüntüleri için Tık Tık  
Daha fazla bili sahibi olmak için Tık Tık yapabilirsiniz.

Görsel şuradan alınmıştır.

Görsel buradan alınmıştır.

«»   «»   «»   «»   «»   «»   «»

Odunpazarı evlerinin alt kısmında Çağdaş Cam Sanatları Müzesi yer almaktadır.
Müze, Türkiye'nin ilk cam sanatları müzesidir. Cam sanatına düşkünseniz mutlaka gidip görmeniz gerekir diye düşünüyorum. Birkaç eseri aşağıda görebilirsiniz.
Çağdaş Cam Sanatları Müzesi’ne giriş ücretsiz olup müzeye pazartesi günleri hariç her gün saat 10:00 – 19:00 arasında gezebilirsiniz. 


Görsel buradan alınmıştır.


Görsel buradan alınmıştır.
Görsel buradan alınmıştır.

«»   «»   «»   «»   «»   «»   «»
 Güzel memleketim olan Eskişehir'imden şimdilik bu kadar. Umarım sıkılmadan okumuş ve beğenmişsinizdir. Yolunuz Es-Es yakınından geçerse lütfen ziyaret edin daha görüp beğeneceğinizi umduğum bir sürü yer var. Bundan sonra sıra onlara da gelecek.
Sevgiler, Hazel.

6 yorum :

  1. Çok güzel anlatmışsın cnm eline sağlık, gelip göresim geldi :)
    Eski yapılar her zaman daha sıcak gelmiştir bana, sırf o yapılar için bile gelinir:)

    Bize de bekleriz:) http://bazenar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bir kaç yazı sonrasını mutlaka oku asıl tarihi yerleri orada göstereceğim beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  2. Hiç Eskişehir'e gitmedim ama methini çok duydum. :)
    O nehir ne güzel öyle,gondol falan. :)
    Hemen gelesim geldi oraya! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldir beklerim diyeceğim ama artık İstanbul'da oturuyorum :) Mutlaka gitmelisin bundan sonraki bölümleri mutlaka görmelisin daha neler neler var :)

      Sil
  3. İki haftaya taşınıyorum eskişehirden ve gezilebilecek yerlerini hala gezemedim. Bazılarını göremeden gideceğim sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaa :) En azından son kez gidebildiğin yerlere git hamam keyfi yap :)

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie