3 Nisan 2014 Perşembe

Mukaddestiryaki | Hayat Ertelemeye Gelmez


http://mukaddestiryaki.blogspot.com.tr/

Uzun zaman önce üzücü bir kaza haberi okumuştum bir gazetede, düğünlerine gitmek için yola çıkan çift araba kazası yapıyor ve maalesef damat hayatini kaybediyor. Çok üzücü bir durum bu Allah kimselere yaşatmasın. İşin diğer üzücü tarafı ise bu çift okul yıllarından beri tanışıyorlar ve bir yığın şeyi yapmaları gerekiyor evlenebilmek için, okullarını bitiriyor, islerini ayarlayıp evlerini düzüyorlar ve 10 sene alan bu süreçten sonra damat düğün günü maalesef kazada hayatini kaybediyor. 
 HAYATI ERTELEMEYE GELMEZ 
Bu delikanlı her şey tam olsun diye uğraşıp didindi ama yaşayamadan gitti! İşte bu nokta çok önemli çünkü bu nokta hayatın şiddetle sorgulandığı anlardan biri. Onca çabayla alınan diplomaların, isin ya da eşyaların kime faydası var simdi, kimseye. Giden gitti... 



İnsanız tabi ki temel bazı ihtiyaçlarımız var ve onları karşılamak için çalışıp çabalayacağız ama o çalışıp çabalama dönemlerinde yapmak istediğimiz başka şeyleri hep sonraya ertelersek iste o sonra var ya o sonra bazen hiç gelmiyor. 
Hayatı içinde ne olduğunu bilmediğimiz bir hediye paketi gibi düşünüp ve bu hediyeyi 1 kere alma sansımız var olduğunu bilip ona göre davranırsak biraz daha özenli davranırız hayatımıza gibi geliyor bana. Evet bir kere yaşayacağız bu hayati, üzülsek de bir kere, mutluluktan uçsak da bir kere. Yaşadığımız hayatin içinde "keşke"leri az tutabilmek için mutlu olmamız, mutlu olmak için de istediğimiz ve sevdiğimiz şeyleri yapmamız gerekiyor. Başkalarına gösterdiğimiz özeni öncelikle kendimize gösterip istediklerimizi yapmamız gerekiyor ertelemeden. 
Kendimizden önce çevremizdekileri mutlu etmek için programlanmış gibi geliyor bana biraz hayatımız. Önce esim mutlu olsun, yok çocuğum mutlu olsun -bu arada bünyende bir yığın yapmak istediğin şey kol gezerken-hatta olmadı komşun mutlu olsun, olsun anasını satayım herkes mutlu olsun ama SEN olma. 
 İŞTE BU YÜZDEN 
Mutlu olacağımız anları çoğaltıp, etrafımızdaki bencil insanları azaltıp, daha çok gülmek için çabalayıp, kendimize küçücük küçücük keyifli anlardan oluşan zamanlar ayırıp, ha bugün ha yarın diye ertelediğimiz planların en kolay olanından yapmaya başlayıp, kendimizi önemseyip, hayatimizin seyircisi değil de başrol oyuncusu olsak. 
 HAYAT NASIL OLUR? 
- Bence çok keyifli olur,- Hani vardır ya söyle yanında çıtır simit oldu mu cayın değmeyin keyfime deriz,- Kahyası benim bu keyfin diyebildiğimiz gün hayat çok daha keyifli olur. 
 ŞİMDİ HEMEN ŞİMDİ HİÇ DÜŞÜNMEDEN 
Derin bir nefes alıp gözlerinizi kapayın ve hayatinizi gözden geçirin kısa bir sure, yabancı bir hayati izliyor gibi izleyin ve hesaplamaya calisin mutluluklarınız üzüntülerinizden çok mu az mı? çoksa ne mutlu size ama azsa hemen çoğaltmaya başlayın. 

HAYAT ERTELEMEYE GELMEZ.  
  




 *Bu yazı "Misafir Ol Gel Bana" isimli blog tanıtım köşem için 
mukaddestiryaki.blogspot.com.tr bloğunun sahibesi sevgili Mukaddes Hanım tarafından gönderilmiştir. Kendisine misafirim olduğu için teşekkür ediyorum :)


* Takibe almak için mutlaka tık tık.

18 yorum :

  1. Ağzına sağlık.. Yüreğine sağlık Mukaddes hanımın...
    Hemen ziyaretine gidiyorum..
    Selam ve sevgilerimle....:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaniz, begenmeniz ve zahmet edip yorum birakmaniz beni onurlandirdi, cok tesekkur ederim. Yorumlara cevap isim bitsin bende hemen size iadei-ziyarete geliyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Mukaddes hanımın yazısı gerçekten çok güzel, bir şeyleri hep erteliyoruz evet ama şu da var o çift - çok üzücü o ayrı- da çoğu genç insan evlenmeden önce okul bitsin, ev olsun istiyorlar. Çünkü hem evlilik, hem okul, ev derdi zor:(
    hemen evlenselerdi belki daha farklı problemler olacaktı....kader belki de..
    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki bazen bazi seylerin onune gecilemiyor maalesef, belki beklentilerimizi azaltirsak, onlari elde etmek icin cok zaman harcamazsak daha mi mutlu oluruz ne? diye dusunuyorum, belki de yaniliyorum kim bilir? Degerli yorumunuz icin cok tesekkur ederim, sevgilerimle.

      Sil
  3. bu yazıyı okucam ki yine gelip. hoş bi yazı.

    (okuduğun tamamen kurgu. bak yazımın altında öykü diyorsa gerçek değil, kurgu iştee)
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oku kiii gel yine gel :)) Tamam valla sana akıl sır erdiremiyorum tamam şimdi anladım :)))

      Sil
    2. Sevgili deeptone ve Hazel burada bir sey yazmam gerekiyor mu bilmiyorum? Ben sevgilerimi gonderiyorum ikinizede.

      Sil
  4. Mukaddes Hanım'a teşekkür ederiz. Paylaşım için çok teşekkürler Hazel'ciğim.. Hayatı ertetelememek gerek belki de hep bahaneler buluyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Bence de ertelememek lazim, yarina ne olacagini bilmiyoruz cunku. Tesekkur ederim nazik yorumunuz icin, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Blogun hoşuma gitti ve izlemeye aldım canım bende yeniyim ve senide bekliyorum:)) morciceklerr.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler Özge, bloğunu yeni açmışsın hayırlı olsun bol takipçiler dilerim :)

      Sil
  7. Keyifle okudum ve takibe alıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  8. Keyiflenerek okudugunuzu bilmek mutlu etti beni, tesekkur ederim. Bende sizi ve yukarida yorum yapan blog arkadaslarimi takibe aldim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel ne kadar doğru, iyikilerle dolu bir hayat diliyorum ^.^

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Hazel Mukaddes benim çok sevdiğim bir blogger arkadaştır. Senin bloğunda misafir olarak yazması çok hoşuma gitti. Seçmiş olduğu konu da müthiş doğrusu, hayat ertelemeye gelmez.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende yeni buldum kendisini :) Okumaktan keyif aldığım bloglardan :)

      Sil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie