22 Nisan 2014 Salı

Amber Hagerman Alarmı Nedir?

Son günlerde kaçırılan, tecavüz edilen ve sonrasında da öldürülen birçok çocuk oldu. Herkes sosyal medyada fotoğraflar paylaştı hani olur da biri görmüştür duymuştur diye.. ama olmadı en sonunda küçük ve cansız bedenleri bulundu. Suçluların bazısı yakalandı bazısı ise hala elleri kolları serbest aramızda dolaşıp kendilerine belki de yeni kurban seçme arayışındalar…
Peki bu kaçırmalar, ölümler sürüyor; buna ne gibi önlemler alınıyor yada alınan bir önlem var mı herhangi bir plan ?! Sanırım yok …

Ama Amerika’da Amber Alarmı denilen bir uygulama var. Alarm, kaçırma olaylarındaki 9 yaşındaki "Amber Hagerman" isimli kurbanın ismidir. 
Amber Hagerman


Amber, Arlington Teksas'ta bulunan evinin önünde bisiklete binerken kaçırılmış ve ne yazık ki o dönemde çocuk kaçırılmalarına karşı böyle bir sistem olmadığından zamanında müdahale edilememiş ve olayın gerçekleştiği günden 3 gün sonra ölü olarak bulunmuştur. Ne yazık ki katili hiç bir zaman yakalanamamıştır.
Amber Hagerman'ın annesi tarafından başlatılan hukuk mücadelesi sonucu başka çocukların zarar görmeden evlerine dönebilmeleri, kaçırılma olaylarında hızlı sonuç alınabilmesi için bu sistem oluşturuldu. Herhangi bir çocuk kaçırıldığı anda nerede olursa olsun şüpheli kişi yada araç, eğer bir bilgi yoksa kaçırılan çocuk ülkenin tüm televizyonlarında, radyolarında ve trafik levhalarında halka bildiriliyor. Milyonlarca kişi kayıp çocuğu aramaya başlıyor ve çok hızlı sonuçlar elde ediliyor. BU sistem ile 2010 yılı itibariyle ülke genelinde 30'dan fazla çocuk kurtarıldı. Bunlardan ikisi Güney California'da yaşamakta olan iki genç kızdır. Bu gençler geçmişte başka bir olaydan dolayı sabıkası bulunan bir suçlu tarafından kaçırılmıştı. Amber Alarmı sayesinde halk ve polis arasında gerçekleşen hızlı bilgi akışı ile öldürülmek üzere iken kurtarıldılar ve kaçıran kişi vurularak öldürülmüştür.
 Amerika’da bu alarmın ismi eyaletlere göre farklılıklar gösterir. Örneğin;
*Georgia Eyaletinde ise Amber Alert yerine Levi's Call ismi kullanılmaktadır.
*Arkansas'ta Morgan Nick Amber Alert olarak kullanılmaktadır.

Günümüzde pek çok ülke farklı adlar altında Amber Alert sistemini kullanmaktadır.


     Görsel buradan alınmıştır.

Bu konu benim ilk olarak dikkatimi Sevgili Bilgen’in youtube'daki bir videosunda dikkatimi çekti. Birden telefonu kendi kontrolü dışında alarm verdi ve sanırım telefonuna konuyla ilgili mesaj geldi. Kaçırılan çocuğun belli bir alan dağılımında oturanların telefonuna yerel yönetim tarafından bir mesaj geliyor ve dikkatli olmaları ve sıra dışı bir şeyler gördüklerinde yada çocuğu gördüklerinde yetkililere haber verilmesini istiyorlar.

Hollanda’daki bir başka kaçırma olayı
Netherlands amber alert
Görsel buradan alınmıştır.

Başka bir olayda yapılan yayın.

Bu sistem yıllardır ABD ve AB üyesi ülkelerde kullanılıyor neden ülkemizde yok?

İki gün önce haberlerde bu kaçırma olaylarından etkilenen bir baba bir icat yapmış onu gösterdi. Mühendisti sanırım. Küçük de bir kızı var onunla beraber göstermişlerdi haberlerde hatırlarsınız belki, bir alarm sistemi yapılmış bu cihaz çocuğunuzun koluna taktığı bir saate, yada çantasına yerleştiriliyor. Çocuk kaybolduğunda düğmesine bastığında direk GPRS’ten coğrafi koordinatları ana sunucuya gönderiliyor ve yetkililer anında bu yere gidebiliyorlar. Hatta çocuk bu cihaza ses kayıtı yapıp gönderebiliyorum örneğin “baba, ben kayboldum” gibi…

Ancak haberi geç gördüğüm için tam emin değilim sanırım bu ailelere para ile satılan bir sistem. Bence bu sistem devlet tarafından ücretsiz olarak yapılmalıdır ! Şimdi genç nüfus çoğunlukta her şeyi devletten beklemeyin diyenleriniz olabilir ancak bu kaçırmaların, ölümlerin önüne geçemeyen çözüm üretemeyen devlettir ve uygulamayı ücretsiz vermek zorundadır. En azından ben böyle düşünüyorum.

Bu konuda sizlerin yorumlarını bekliyorum.
Umarım en kısa sürede bu olayların önüne geçilebilir ve çocuklarımızın gelecekleri bir sapığın yüzünden sönüp gitmez !

27 yorum :

  1. 3çocuğu olarak çok fazla üzülüyorum şimdilik yapabildiğim çocuklarıma tel No öğretmek yabancılarla konuşmamak,sesinin en güçlü silah olduğu maalesef ki yeterli değil insanlardan biraz daha duyarlı olmalarını istiyoruz lütfen kimse sessiz kalmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukları kandırmak o kadar kolay ki :( Ne anlasınlar hele artık tanıdıkları kişiler bunları yapıyor nereden şüphe etsin !

      Sil
  2. O kadar bilinçli ki insanlar okuyunca hem çok hoşuma gitti hem de onlar adına gurur duyarken, kendi ülkemiz adına da bir o kadar üzüldüm :( Allah'a emanetiz bu ülkede resmen, bilinç yok, insanlık yok ve bana dokunmaya yılan bin yaşasın var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamlar kaç yıl önce bu işi halletmişler bizde yıl 2014 hala alınan bir önlem yok çünkü insanımızın bir değeri yok onlar için, birde bu ülkelere bizim "dindar" larımız kafir der amma bu kafirler gelin görün ki insan yaşamına önem veriyorlar bizimkiler de gırla parayı götürüp üç beş kişi ölmüş diyebiliyor.!!

      Sil
  3. merhaba bloğumda cekılsım var bkelrım sevgıle r

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)) bloğumda çekiliş yayınlamıyorum yoksa katılırdım ^.^

      Sil
  4. Bende senin gibi düşünüyorum, 3 kuruşluk tablet ile göz boyayana kadar bu tarz faydalı işlerle uğraşmaları gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tablet versen ne olur, interneti yasaklayacaksın yakında zaten çocuk ne yapsın boş tableti !!

      Sil
  5. bu pislikleri idam etmedikçe daha çok çocuğu kurban ederler:( bizdeki mühendisin buluşunu çok beğendim, bir de polisiye filmlerde olur polislerin üzerinde minik bir cihaz bulunur (gizli - mesela ayakkabısının tabanında filan) o sinyal verir ve sinyalle gittiği yerin koordinatları belli olur çocuklara bence böyle şeyler takmalı..bir de orada burada eşcinselliği göklere çıkartan insanlar, sanatçılar,- özellikle Amerika'da yapılıyor- kiliselerde yüzlerce erkek çocuğu taciz eden, tecavüz edenler, çocukları kaçırıp seks kölesi yapanların yüzde kaçı eşcinsel erkekler haberleri var mı acaba? Şimdilerde dehşetle okudum ne kadar sübyancı sapık varsa "eşcinsellerin hakları bize de verilsin, biz sapık değiliz, doğuştan böyleyiz" demeye başlamışlar! Böyle giderse bir yüzyıl sonra sübyancılık cinsel tercih olacak ve biz 3 yaşındaki çocuğa tecavüz edene bir şey yapamayıp seyredeceğiz! Meşhur laftır annem hep söylerdi "müsamaha kapısını aralamaya gelmez, ardına kadar açılır' .
    sevgilerimle

    Not: takıntılıyım ya taktım Netherlands'da kaçırılma olayı yazmışsın ya Hollanda'da dersen sevinirim:))yoksa akşama kadar takarım ben buna:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk tacizci ve tecavüzcülere kesinlikle idam cezası verilmeli, şu anda güncel kanunda cezası nedir bilmiyorum ama sanmıyorum ki caydırıcı olsun ..

      *Not tabi ki değiştiririm, siteden alınca değiştirme yapmaya üşendim ^.^

      Sil
  6. hazelciğim çok önemli bir konuda yazmışsın kendi adıma sana teşükkür ediyorum. Evet ne yazık ki ülke olarak her şeyde olduğu gibi çocuk istismarı konusunda da yeterli önlemi alamıyoruz... Avrupa diyoruz, Amerika diyoruz ama adamların insana verdiği değerin noktasını kendi insanımıza veremiyoruz... Bu da böyle istismar olaylarını artırıyor. Beyni çalışan insanlarımızı da çok kolay harcıyoruz, şu mühendisin bulmuş olduğu çip çok güzel bir icat bence, üzerinde çalışıldığında belki de çocuk tecavüzlerinin önüne geçebilir. Ama yetkililerin dikkate bile aldığını sanmıyorum... Burası Türkiye, burada insan hayatı çok ucuz... Sevgiler canım, çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... Adam bir icat yapmış 5 dk haberlerde gösterdiler olay bitti ama umarım öyle değildir bir şeyler yapılmaya başlanmıştır...
      Bende öpüyorum kocaman ^.^

      Sil
  7. Hazel çocuklar konusunda aşırı hassasım ,o kadar masumlarki hiç bir kötülükten haberleri yok ülkemizde de bu konularla ilğili nedense hiç bir önlem alınmıyor ,umarım insana gereken değeri verme konusunda onların seviyesine geliriz ,paylaşımın için teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazdım sizler okudunuz en azından böyle bir sistemin olduğunu öğrendik keşke yetkililerden biri de azda olsa bu konuları araştırsa ... ama nerdeeee !

      Sil
  8. Kesinlikle uygulanması gereken bir sistem..Bildilendirmen için tşkler... Bu sistemin varlıgında haber olupda uygulama yapılmaması çok acı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinmez olur mu biliniyor ancak bizde ne yazık ki uygulama yok :(

      Sil
  9. Çocukların saflığından faydalanmak isteyen o kadar pislik var ki her yerde kesinlikle çok güzel bir çözüm. ..
    Herşeyi devletten beklemiyoruz ki aslına bakarsan bunu diyebilen zihniyet hiç mi vicdanı yok diye sorgularım ben..
    Çok güzel bi konuya değinmişsin ve çok detaylı anlatmışsın.
    Ellerine sağlık. .
    Umarım bizim ülkemizde de bu sistem olur...
    Öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süredir aklımdaydı bu konu ama yakın zamanda çok acı haberler izledik, en azından biri birde böyle bir sistemin olduğunu bilir aktarır da bir şeyler yapılır ...Bende seni çok öptüüüm :*

      Sil
  10. çok faydalı bir sistemmiş, şimdi ilk defa okudum, kesinlikle ülkemizde de uygulanabilir ki, insanımız bu gibi konularda cidden vurdumduymaz değil, en son olan üzücü olayda nasıl kenetlenip, taaa nerelerden aramaya geldiklerini gördük, izledik. sonuna dek haklısın, bu devlet eliyle hayata gecirilmesi gereken bir sistem olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulanabilir tabi ki, işte mühendis yapmış küçük bir cihaz çocuğunuz kolunda ki saate yada ayakkabısına çantasına her yere yerleştirebiliriz diyor ama yetkililerin bu işe el atması gerek... Dediğiniz gibi insanımız bu konularda duyarlı aslında nasıl seferber oldular ancak zamanla yarışıyoruz kısa sürede bir çözüm olmalı :(

      Sil
  11. Aynen yazdigin gibi isliyor sistem sevgili Hazel. Yalniz ben son zamanlarda ulkemizi izliyorum bizde cocuk kacirma olayi cok fazlalasti. Bu duruma kimse bir sey yapmayacak gozunuzu seveyim yabancilardan uzak durma konusunda egitsin aileler cocuklarini. Artik kimseye guvenilmiyor, her bir cocuk bir dunya tehlikeyle karsi karsiya. Bu istegini bakanliga bildirsen "cocuguna sahip cik"diyecek bir zihniyet yonetiyor bizi. Is bize dusuyor yani. Gelecegin umutlari cocuklarimizin saglikli ve mutlu buyuyebilecegi bir dunya diliyorum.
    Not:Yazarken sagdan bana bakan Atamiza bayiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir sistem yapmış elin oğlu ! Doğru siz şimdi oradasınız orada yaşayıp bunu bilen biri olarak buradaki eksiklikleri daha iyi analiz edebilirsiniz.. Devlet dairesine gitsek ee be kadın çocuğuna sahip çık diyecekler aynen katılıyorum ben çocuğuma sahip çıkarım ama sen sapık zihniyetli vatandaşına sahip çık, hem bunlar daha çocuk o makanda oturan adam senin çocuğun yok mu yada kardeşin illa başına mı gelmesi gerek harekete geçmen için !!!

      *Not: Son zamanlarda sosyal medyada Atatürk düşmanı olan o kadar çok kişiden hakaret, küfür yedim ki en iyisi Ata'mın resmini koyayım siteme gören Atatürk düşmanları hiç üye olmadan defolup gitsinler istedim :)

      Sil
  12. Sekercigim anketi cevaplamak istedim ama goremedim, acep nedendir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen menünün üzerinde görünmüyor mu ??
      Bu anket için oy kullan yazısı çıkıyor ona tıklamayı deneyin yada sonuçları göster deyip bişilere bassanız :))
      İsterseniz buraya da yazın sayarım ben ^.^

      Sil
  13. Çok önemli bir konuya değinmişsin canım. Ben Amber Alert uygulamasını bilmiyordum ve inan çok etkilendim. Kaçırılma olayında ilk 24 saatin ne kadar önemli olduğu bilindiği halde, sanıyorum ki ülkemizde hala 48 saat geçmesi bekleniyor. Sonuç hüsran tabii. Bu minicik çocukların çektiği korkuyu ve acıyı hayal dahi edemiyorum, devletin bu konu hakkında hem sessiz kalması, hem de kanunlar aracılığıyla suçluları kayıracak kadar pişkinlik yapması saçımı başımı yolduracak kadar sinirimi bozuyor.

    Haberi görmemiştim ama mühendis babanın buluşu gerçekten harikaymış. Keşke devlet bir şekilde bu uygulamayı babadan satın alıp ücretsiz olarak dağıtsa ama işte.. Kime ne anlatıyorsun ki.. Ürünün fiyatını da çok merak ettim. Umarım makul bir fiyattır ve duyurumu iyi yapılır, devlet el atmasa bile çoğu insan bu uygulamadan yararlanır.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haberde bende fiyatını duymadım çok pahalı olmadığını düşünüyorum alt üstü sinyal gönderecek ... aradan 24 saat bile geçmesini beklemek ne demek ailesine saniyeler yıl gibi gelir allah sabır versin hepsine ...

      Sil
  14. Kadına şiddet gibi bu da son zamanlarda sıkça karşımıza çıkan önemli bir sorun.
    Ama neden üzerine konuşulmuyor, bununla ilgili programlar yapılmıyor anlamıyorum.
    Bir tabu olarak görülüyor ve hep üzeri örtülüyor. Tersine daha çok konuşmalı, tartışmalı bilinçlendirmeliyiz herkesi.
    Tehlikenin en yakını olarak gördüğü kişilerden gelebileceğini çocuklara küçük yaşta, uygun bir dille anlatmalıyız.
    İnsanların kafalarını kuma gömmelerini anlayamıyorum.
    Amber alarmını ilk defa duydum sayende. Bir dönem Avustralya yaşadım. Orada sokakların başında büyük tabelalarda "Çocuk dostu sokak" yazısı yazar. Çocuklar kendilerini tehlikede gördükleri her an, o sokaktaki her evin kapısını çalabilirler ve herkes yardımcı olur. Bizde de çocukları korumaya yönelik sistemler kurulmalı mutlaka. Artık bunun ayıbı, tabusu yok, olmamalı!!!

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie