24 Nisan 2014 Perşembe

Kitapvegüzellik | Sherlock Gibi Düşünmek

http://kitapveguzellik.blogspot.com.tr/

Merhabalar arkadaşlar,

Bugün sevgili arkadaşım Hazioz'un bloğuna konuk olduğum için oldukça mutluyum. Ne yazmam gerektiğini uzun süre düşündüm. Ve en çok sevdiğim şeyi yazmaya karar verdim. Tabii ki kitaplarım ! 

Benim için değerli olan kıyamadığım ve ileride büyük bir kütüphanenin hayali kuran bir ben varım karşınızda. Umarım gerçek olacak. Evimin en güzel köşesi olacak orası. 

Sözü fazla dolandırmadan bugün size hangi kitabı anlatacağımdan bahsedeyim. Aslında bu kitap biraz farklı. Benim bloğumu izleyenler veya bir kaç postumu görenler Sherlock Holmes hayranlığımı biliyordur. Bugün amacım size Sherlock Holmes'u tanıtmak olacak.  (Örnek yazım için buraya tıklayınız. )

Öncelikle ben Sherlock Holmes'un bulduğum tüm kitaplarını okumaya çalışıyorum. Yarısı bitmiştir diye düşünüyorum. Bu sefer aynı isimde farklı bir şey yaptım ve "Sherlock Gibi Düşünmek" adlı romanı aldım. Ne alakası var onun gibi düşünemezsin demeyin. Sherlock okuduktan sonra ister istemez düşünce sisteminizin değiştiğini ve algılama yetinizin arttığını göreceksiniz. 
Kitap iki bölümden oluşuyor fakat alt başlıkları oldukça çok. Sherlock'u anlamak, Yaratıcı düşünmek, Mantık ve Akıl yürütmek bunlardan sadece bir kaçı. 

Peki bilmeyenler için kısaca "Sherlock Holmes" kimdir ?

Sherlock HolmesSir Arthur Conan Doyle tarafından oluşturulan Britanyalı hayalî dedektif kahraman,polisiye edebiyatının önemli ilk kişiliklerinden biridir. Gazetelerde basılmış, ve polisiyenin halk arasında yaygınlaşmasına yardımcı olmuştur.

 
Şimdi okuduğum kitabın tanıtım yazısını sizlerle paylaşıyorum;

"Sadece bakmak yetmez, görmek de lazım!"  
Gözlem gücünüzü, hafızanızı ve mantık yürütme yeteneğinizi dünyanın en ünlü dedektifi Sherlock Holmesun kullandığı sıra dışı tekniklerle geliştirecek bu kitap, unutulmaz hayali dedektifle ilgili yazılmış davalardan seçilen çalışmalar, testler ve örneklerle zenginleştirilmiştir. 
Bu kitapta neler mi var? Beden dilini öğrenme, akıl yürütme, yalan tespit etme, önsezi, yoğunlaşma, dinleme, atiklik, hızlı okuma, gözlemleme ve daha fazlası... Bu kitabı okuduktan sonra bir gömleğin manşetine, bir pantolonun paçalarına, sigara izmaritine, kullanılmış bir ayakkabıya ve daha pek çok şeye bakış açınız değişecek!  
"Akıl yürütme sanatı, uzun ve sabırlı çalışmalar sonucunda elde edilir. Yetenekli bir akıl yürütücü beynini boş bir oda gibi kullanır, gereksiz bilgileri eler ve odaya sadece işine yarayanları yerleştirir. Dönüp baktığında gördüğü şey ise, ona doğru sonucu veren, dâhice çizilmiş bir tablodur."  
-Sherlock Holmes- 
"Eşsiz bir armağan... Bu kitap sizlere mantık yürütme yeteneğinizi geliştirmeniz için büyük bir şans veriyor." 
-Choice - 
"Sherlock Holmes hayranları için yazılmış etkileyici bir kitap. Kitapta geniş şekilde yer alan soru ve cevaplar, okuyuculara ünlü dedektifin gizli teknikleriyle ilgili ayrıntılı ipuçları sunuyor." 
-Publishers Weekly- 
"Sherlock Gibi Düşünmek, ince detayların hayatımızda neleri değiştirebileceğini gösteren eğlenceli bir kitap. Eğer iyi bir Sherlock okuyucusuysanız bu kitabı yanınızdan ayırmayın!" 
-Booklist- 
"Ustaca yazılmış, eğlendiren aynı zamanda düşündürmeyi de başarabilen bir kitap." 
-Kirkus Reviews- 
(Tanıtım Bülteninden) 
Bu kitabı almadan önce Sir Arthur Conan Doyle yazarlığında ilk çıkan kitap olan "Kızıl Dosya"'yı sizlere tavsiye ediyorum.

Beni konuk aldığı için sevgili Hazioz'e teşekkür ediyorum. Eğer beni takip etmek isterseniz bloğuma buradan ulaşabilirsiniz. Yazımı sıkılmadan okuyanlara sevgiler, öpüldünüz :)



  *Bu yazı "Misafir Ol Gel Bana" isimli blog tanıtım köşem için 
kitapvegüzellik bloğunun sahibesi sevgili Hazal tarafından gönderilmiştir. 
Kendisine misafirim olduğu için teşekkür ediyorum :)


* Takibe almak için mutlaka tık tık.
Diğer misafir yazar arkadaşlarımızın yazıları için tık tık.

*Sayfanın sol tarafında küçük bir anket var katılırsanız çok mutlu olurum ^.^

21 yorum :

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, ayrıca kitap blogları'na bayılıyorum, aslında kitapları seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap sevilmez mi ya elimin kolumun değdiği yerde mutlaka olacak :)

      Sil
    2. Kitap hayatımızı güzelleştiren en güzel şey bence :)

      Sil
  2. Çok merak ettim kitabı. Polisiye kitaplarını ben de çok seviyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisiye, cinayet, bilim kurgu içinde aşk olmayan her türe açığım bende :))

      Sil
    2. Polisiye kitap çok seviyorsan sana Ahmet Ümit'in tüm kitaplarını tavsiye edebilirim. En iyi yazarlardandır kendisi bence :)

      Sil
  3. Kitap gerçekten güzele benziyor :)
    Ee şimdi bloga da bakmak lazım :)
    Teşekkürler canım sayende yeni bloglar keşfediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim bloğunu da mutlaka ziyaret edin :)) kitabı bende merak ettim ^.^

      Sil
  4. Sherlock Holmes benim çocukluğumda çok daha ünlüydü sanırım ama hiç kitabını okumadım, bence büyük bir eksiklik, onun gibi düşünmek - yani bir dedektif gibi düşünmek- çok ilginç geldi bana, keyifli de mutlaka alıp okuyacağım, yazıyı da keyifle okudum sonuna kadar tek itirazım her zaman olduğu gibi 'post' sözcüğüne oluyor:)))ama Hazal arkadaş benim takıntıma yabancı olduğundan kusuruma bakmasın:) hem Hazal'a hem de bizi tanıştırdığın için sana çok teşekkürler. Hazal, Hazel isim adaşı olmuşsunuz kız:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok duydum ama hiç kitaplarından okumadım :( en kısa zamanda alıp okumak istedim :)) Hazal'la adaş sayılırız Hazel'i bulmak zor..
      Takıntınızı bilmiyordur doğru :))

      Sil
    2. Ah evet aslında bende "post" yazmayı pek istemesem de ne yazık ki kullanıyorum kusura bakma takıntını bilmiyordum ama öğrendim :)
      Çok tatlı bir adaşım var evet severek takip ediyorum her taraftan :))

      Sil
    3. Anlayışın için sağol canım, inan millete benden gına gelecek:))) geliyorum şimdi sana da :)

      Sil
    4. bu arada estağfurullah kusur ne demek...sen kusura bakma bu takıntı bende:)

      Sil
  5. :) bu tür kitaplara bayılıyorum gerçi kitaplara bayılıyorum:))) teşekkürler kızlar :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkesin "yeteri" kadar kitap okumasını çok isterim doğrusu :))

      Sil
  6. Hazelcim bu tür hiç okumadım dersem yalan olmaz herhalde Ahmet ümitin kitabını aldım en son okuyamadım ama sen tavsiye ediyorsan denemekten zarar gelmez ,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'i Hazal tavsiye etti bende hiç okumadım şimdiye kadar :) Netten şöyle bir baktım Şeytan Ayrıntıda Gizlidir adlı kitabı ilgimi çekti :)

      Sil
    2. Sir Arthur Conan Doyle, Ahmet Ümit, Agatha Christie bu 3 yazarın romanlarını tek geçerim. Ama her yazarımız ayrı değerlidir :)
      Polisiye, Macera, Gizem türü romanlar seviyorsanız beğeneceğinize eminim. :)

      Sil
  7. Genc insanlarin okuduklarini gormek, onlarin okuduklarina yorum yapmak amanin pek de keyifli bir duygu. Kutuphaneni yaptiginda sana bir kitap hediye etmek isterim tabi ki ev sahibinede. Ikinize de sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok düşüncelisiniz, çok teşekkür ederim. :))) Sevgiler.

      Sil
  8. kitap sever birisi olarak blogunuzu çok beğendim:)

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie