14 Nisan 2014 Pazartesi

İlk randevu | Bebeğim ve Ben

İki kişi başladığımız bu güzel yolculukta bize katılmasını istediğimiz minik birey/bireyler var J  İlk adım karar verme ki bu adamı geçtik, şimdi diğer hamlelerde hazırlık aşaması..
Hamilelik hem zor hem eğlenceli bir dönem ancak çoğu bayan hamile kaldıktan sonra işi araştırmaya kitaplar okumaya vs başlıyor ben biraz erkenciyim. 


Bebeğim ve Ben
Henüz bir şey yok ama bu konuyu düşünüyoruz uzun süredir o yüzden hamilelik öncesi bir doktora görünmekte fayda var diye düşündüm ve ilk randevumu aldım. J Bu demektir ki yeni bir seri başlatıyorum klasik olacak ama yeni serimizin adı “Bebeğim ve Ben” içeriği önümüzde ki aylarda yavaş yavaş dolacak J

Şimdiden heyecan bastı bana zaten panik ataktan muzdarip biriyim bakalım nasıl olacak bu macera J Düzenli beslenme şart, malum rejim yapıyordum ama sporla desteklemediğim için kilo veremedim. Şu anda 59 kiloyum boyumda 1.60 olunca haliyle biraz tombul sayılırım. Kısacası hamile kalmadan önce kilo vermeye çalıştım ama beceremedim J Neyse artık geçti Bor'un pazarı sür eşeği Niğde’ye

Ne diyordum evet dengeli beslenme şart, özellikle Ca gibi mineraller hamilelikte çok önemli benim gibi süt ürünleri sevmeyen biri için bu ürünleri zoraki tüketmek daha bir zor.

Kalsiyum annede kemik erimesi gelişmemesi için ve bebekte kemik, diş gelişiminin sağlıklı olabilmesi için gereklidir. Durum böyle olunca süt ürünlerine alışmaya çalışıyorum bu arada Rossmann’dan geçen bahsettiğim alışverişi yapınca belli bir miktar üzerine Suda eriyen vitaminlerden hediye ediyorlardı. Birkaç seçenek vardı bende hemen Kalsiyum’a yapıştım. Gerçi portakal aramolıymış hiç sevmem L neyse aldık 10 gündür her gün aksatmadan içiyorum ( doktora sormadım sonuçta vitamin dedim ama bu randevuda soracağım)

Altapharma multivitamin olarak geçiyor. İçinde 20 tablet var.

altapharma multivitamin

Okuduğum kadarıyla anne adayının günde 1000 mg kalsiyum alması gerekiyor, benim içtiğim bu vitaminin her bir kapsülü 500 mg dolayısıyla akşamları yatarken küçük bir paket sütte içiyorum gün içinde azda olsa peynir tüketiyorum L
Altapharma multivitamin

İşte böyle yeni bir heyecan var bizdeJ
Okuyucularımın çoğu kadın olduğu için sizlerden gelecek yorumları ve önerileri sabırsızlıkla bekliyorum, beni bu süreçte yalnız bırakmayacağızı umuyorum J


Bu yolculuk için 2.bir blog açtım. Şöyle buyurun efendim >>>> Tık Tık

37 yorum :

  1. Hazelcigim heyecanla okudum yazini :) guzel arkadasim benim cok iyi yapmissin, bende evlendigim zaman bebek oncesi doktora gitmeyi dusunuyorum ayni kafadayiz. Beslenme duzeni icinde bi diyetisyene basvurabilirsin bence, bende normalde sevmedigim seyleri diyetisyen sayesinde yemeye basladim tavsiye ederim. Heyecanla bekliyorum yeni yazilari. Guzel arkadasim, hamilelik guzelligine daha da guzellik katacak, Allah nazardan korusun seni cok opuyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok heyecanlıyım benimki doğmamış bebeğe don misali ama bir yerden başlamak gerek :))) Umarım sağlıklı bir hamilelik olur Allah nasip ederse tabi :)) Bende Tarçın'la seni kocaman öpüyorum ^.^

      Sil
  2. Canım çok heyecanlandım, hayırlısı olsun, çok güzel bir karar önemli olan da bu;)) . Benim henüz böyle bir kararım yok bakalım ne zaman alacağım;)) neyse senin adına çok sevindim. Bu arada boy ve kilomuz aynıymış;)) ben kadınlar gününden bu yana 1 kilo 200gr verdim, çok sevinçliyim. Macerana bizlere değer verip, paylaştığın için teşekkür ederiz. Keşke tecrübem olsaydı da yardımcı olabilseydim. Ama güzel haberler duymayı umuyor ve bekliyorum. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlısı en doğru zamanı beklemek gerekiyor çok büyük sorumluluk :)) Üni'den tüm arkadaşlarımın bebekleri oldu fotoğraflarını paylaşıyorlar ben ilk günden şimdiki hallerine kadar nasıl büyüdüklerini gördüm nasıl da tatlılar :) yaşımda artık 28 sanırım zamanı geldi :)) Aslı'ya da dediğim gibi Allah inşallah sağlıklı bir bebek nasip eder :))

      Sil
  3. canım hayırlısı olsun inş. güzel haberini yakında alırız yeni bir anne olarak çok güzel bir duygu olduğu söyleyebilirim allah herkese nasip etsin bence güzel bir adım atmışsın bende hamile kalmadan önce başlamıştım demir, kalsiyum takviyesine kiloyu dert etme zamanla verilir sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogdan takip ediyorum bebek olunca zaman olmuyor sanırım çok sık yazı giremiyorsun artık :)) ama bebek en önemlisi ondan başka önemli bir şey olmuyor sanırım hayatında insanın ^.^ İnşallah bakalım bir yola girdik hayırlısı olsun :))) bebeşi öpelim kocaman mıncıralım bacakları :))

      Sil
    2. maalesef zaman azalıyor ev kalabalık haliyle sadece sizleri arada okumak için nete az vakit ayırıyorum ama bebiş daha önemli , mıncırmalık olmaya başladı bizimki:)

      Sil
  4. Yazının başlığını okuduğumda nasıl heyecanlandım bir bilsen :) Çok doğru bir karar almışsın inşallah girdiğiniz bu yol kolay ve sorunsuz olur ve mutlu biter :) bu süreçte hem seninle birlikte yeni şeyler öğrenmekten ve yanında olmaktan büyük mutluluk duyarım canıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2011'de evlendik artık zamanı geldi diye düşündük :) Güzel dileklerin için çok teşekkürler bu süreçte neler olacak bende çok heyecanlıyım :))

      Sil
  5. Çok güzel bir karar almışsın bence Hazel'ciğim tam anne olması gereken yaşlardasın, hayırlısı olsun canım, dilerim en kısa zamanda güzel haberleri alırız, kız olsun da sana benzesin:)))kocan duymasın ben çirkin miyim demesin şimdi:)))))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Müjde ablacım çok sağol çok heyecanlıyım ortada henüz bir şey yok ama bu kararı vermek bile kalbimin hızlı hızlı çarpmasına sebep oldu :)) Bende kız istiyorum işin aslı ^.^ Ozan'da erkek istiyor ama sağlıklı olsun başka bişi istemem sanırım :)

      Sil
  6. Hadi hayırlısı Hazelciğim... İnşallah her şey istediğin gibi olur.. Sevgiler canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) İnşallah bu heyecan hiç bir şeye benzemiyor ^.^

      Sil
  7. Hayırlı bir karar almışsın canım sonucuda çok hayırlı olur inşallah:))

    YanıtlaSil
  8. Hayırlısı olsun canım :) Seve seve okurum yazacaklarını... Arkadaşlardan biri tam da bu dönemlerde folik asit içilmeli demişti, doktoruna bir sor istersen. Güzel haberler bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tane folik asit aldım eczaneden doktora sormadım ama eczacı doğum öncesi herkese aynı ilacı veriyorlar dedi netten de baktım haklıymış aldım bende :)) inşallah güzel olur bakalım daha var gerçi ^.^

      Sil
  9. Seni simdiden tebrik etmek istiyorum cunku cok bilinclisin ne guzel. Umarim her isteginiz, istediginiz zaman gerceklesir ve senlenirsiniz. Ikiniz hadi bakalim uc olun, isterseniz dort olun ama hepiniz dilerimki saglikli ve mutlu olun. Sevgiyle yasa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dilekleriniz için çok teşekkürler :)) inşallah bakalım kaç kişi olucaz :))

      Sil
  10. Hayırlısı olsun ablacım tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşını bilmiyorum ama darısı başına diyeyim :)) çok teşekkürler ^.^

      Sil
    2. 22 yaşındayım henüz okuyorum :) Amin teşekkür ederim:)

      Sil
  11. Haydi hayırlısı:) Güzel ve kolay bir süreç olur inş... Sen paylaştıkça okur biz de nasipleniriz aday olaraktan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah güzel haberler olur bende paylaşırım :))

      Sil
  12. Tebrik ediyorum, bebeğinizi sağlıkla kucağınıza aldığnızı okuyacağız elbette. Kiloları sorun yapmayın anne sütü o kadar sihirli ki hamilelikte aldığınız kilolaları çok çabuk vermenizi sağlıyor. Nacizane bir notum var. "Geçti Bor'un pazarı sür eşeği Niğde'ye." Bor, Niğde'nin bir ilçesi :) Minikten güzel haberler paylaşmanız dileğiyle, çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)) Ayy ben Bolu yazmışım ahhahaha çok teşekkürler düzeltiyorum hemen :)))

      Sil
  13. Hazel önceden hamilelik sürecine hazılanman ne iyi olmuş ,ben hamileyken doktorum folik asit , demir hapı ve kalsiyum almamı önermişti ,üç hamileliğimde de bunlara dikkat ettim,sende doktor tavsiye ederse kullanırsın , canım güzel haberlerini bekliyoruz, sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevremdekilere aynı şekilde öncesinde folik asit vs vermişler bende aldım 10 gündür kullanıyorum ama acayip uykusuzluk yaptı :)) Doktor randevum 10 gün sonra şimdiden heyecan bastı :)) İnşallah güzel bir süreç olur, bloğuma uğradığınız için de teşekkürler :)

      Sil
  14. Merhaba :)
    Bebeğini sağlıkla kucağına alırsın inşallah :)
    Bu yazını okuyunca yazmasam olmazdı :)
    Ne güzel yapıp erkenden bilinçlenmek için araştırmaların :)
    Öneri konusunda bi anne olmadığım için kesin önerilerim olmasa da kuzenimin yaptığı 2 önemli şey diyetisyen kontrolü ve egzersizdi :)
    Bebeğin gelişimi için ne yemen gerektiği konusunda diyetisyen yardımı çok büyük. Egzersizse rahat doğum yapmanı sağlıyomuş :)
    Hiç bişey bilmeyen bi insan olarak umarım yardımcı olabilmişimdir :)
    Sağlıkla mutlulukla küçük meleğini kucağına alman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım benim :))
      Diyetisyene gittim 3-4 ay önce ama olmadı spor yapamıyorum zamanım yok o yüzden pek işe yaramadı :( bakalım neler bekliyor bizi :))

      Sil
    2. En azından yürüyüşe yönel :)
      Sanki çok biliyomuşum gibi :)
      Çook güzel günler beklediğine eminim :)

      Sil
  15. Geçen sene bu zamanlarda topiyi karnında taşıyan bir anne olarak sana en önemli tavsiyem folik asit. Hamile kalmadan üç ay önce başlamayı öneriyor doktorlar ve tabii hamilelik süresince. Yürüyüş ve sağlıklı beslenme de çok önemli. Bol sebze ve meyve:) Bunlar naçizane hamilelik öncesi önerilerim. Hamile olunca mide bulantıları için de öneriler verebilirim (daha doğrusu bana iyi gelen şeyler) Sevgiilerle güzel haberler alırız en kısa zamanda inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. folik asitte geç kaldım yaklaşık 10 gündür içiyorum, sigorta süresi de bu ay sonunda bitecek olsun artık napalım :))
      Dediğiniz gibi yürüyüş ve beslenme çok önemli tavsiyelerinize çok çok ihtiyacım olacak :) Sizin bıcırdık şimdi tam mıncıklanacak hale gelmiştir Allah uzun ömür nasip etsin ^.^

      Sil
  16. Ne kadar güzel yapmışsınız.. Bende o düşüncedeyim şuan hamile değilim fakat kilolarımdan hamile öncesi arınmak istiyorum:... Ama başarılı olamıyorum ne yazık ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ahh diyetisyene de gittim ama spor olmayınca ne yazıkki kilo veremedim ama en azından almadım da :)

      Sil
  17. Canım hakkında hayırlısı ne ise o olur umarım , sevgiler...

    YanıtlaSil

Düşüncelerinize önem veriyor ve merak ediyorum.
Fikirlerinizi belirtmeden geçmeyin.
(Lütfen blog linkinizi yazıp gitmeyin)

Red Bow Tie